Gå til innhold
  • Bli medlem

(løst) Ny terrengsykkel


4x4

Anbefalte innlegg

Heisann

Nå er det ikkje lenge til skattepengene kommer, eg var så heldig og fekk igjen. Tenkte å invistere i ein ny sykkel. Har asfaltracer, så eg trenge ein sykkel som dekke andre underlag.

Har sett på desse 2

Er best i test på tv2 og sykkelforbundet

http://nakamura.no/Aktiv-21.aspx?ProductID=PROD279

denne her er så å sei heilt lik.

http://www.g-sport.no/gs/templates/Produkt.aspx?id=11847

Har aldri hatt terrengsykkel før, har satset at kilimanjaroen fra 90 tallet holdt litt lengre men... Syns det er litt dyre sykler, men det er vell ein ivestering. Sykelen skal brukes i grus (steinete-/myk- fin grus veg, asfalt, rallarvegen (neste år). Og litt småtrening på grusveger og stier i fritida.

Noen som vil hjelpe ein forvirra person

André

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har nettopp byttet ut nakamura summit med summit LITE. Anbefales på det sterkeste. Dårlig med konkurrenter for din bruk i den prisklasssen. Den er meget lett(10,5kg), og føles veldig rask. Komponentene ellers er også bra, ok+ demper, xt-gir fremme og bak, v-bremser(avid7) som man vanligvis finner på langt dyrere sykler. Erfaringene fra den gamle summiten tilsier også at holdbarheten er svært bra. Kenda-dekkene bidrar også til at sykkelen føles svært kjapp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjøpte sykkel i høst. Hardrocx stone machine. Den har fungert greit til mitt bruk, selv om en del entusiaster rakker ned på hardrocx syklene. Men en ting jeg savner er skivebremser! Skal du sykle en del sti med lengre nedkjøringer tror jeg det er en stor fordel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

500fjell: 32000kr, må nesten selge bilen min for det. Sikkert like greit, dieselen e jo dyr nå.

problemet er at det er så sykt mye sykler og deler der ute. Og like mange meininger. Derfor har eg kun sett på tester.

Får 20% gjennom jobben min, på dei lokale sykkelsjappene. Der har dei diamant eureka. Nakamura må eg til byn på intersport for å få (full pris eller pruting).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan dei heilt sikkert. Kom ikkje på det ein gang. hehe. Tips mottatt :?: Takker

Men det e greie sykler til den prisen? Har null interesse å ligge først i birken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

500fjell: 32000kr, må nesten selge bilen min for det. Sikkert like greit, dieselen e jo dyr nå.

Kanskje bedre å investere i en dyr sykkel enn en dyr bil :) Hehe, nei jeg bare fleiper med deg, men jeg har lånt den sykkelen av en kamerat som er norgesmester i terrengsykkel det er forskjell, men spesielt på det tekniske som stier og skog. Men titt på eurotex eller finn.no, tror du vil finne det du leter etter der. Selv har jeg en Nakamura som jeg skal bytte ut, har vært aktiv terrengssyklist før, men driver med det kun for alternativ trening i dag. Det finnes gode off-roadsykler til under 3000, når det er salg. Stikk innom Oslo Sportslager, har erfart at det er den sportsbutikken med flest salg. :)

Så du skal arrangere Andebu rundt Mayhassen, er ikke fra Vestfold, men mor mi er fra Nøtterøy. Kan ikke stille opp da jeg er på samling da, høres jo artig ut... ooops, snakka meg bort :?::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare lamt å poste en link med en sykkel til 32k. kan poste en til det dobbelte hvis det er det det går i. Men uansett så anbefales merket hard rocx på det STERKESTE! :?:

Bedre sykkkler enn disse har jeg aldri prøvd, uten Giant da...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare lamt å poste en link med en sykkel til 32k. kan poste en til det dobbelte hvis det er det det går i. Men uansett så anbefales merket hard rocx på det STERKESTE! :)

Bedre sykkkler enn disse har jeg aldri prøvd, uten Giant da...:)

Det var ikke prisen det gikk på, men en sykkel jeg har testet som er skikkelig god i terrenget. Som du sier... :?:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!! Vet ikke hvor mye du tenker å bruke denne sykkelen. Skal du bruke den MYE til trening bør du nok opp i den prisklassen du har nevnt. Velger du en sykkel mellom 7 og 10000 kroner får du en bra sykkel. Helt sikkert! De syklene du hadde link til er helt greie. Så ikke helt i farten om det er "Lockout" på dempegaffelen, men det bør den ha. Dette er et viktig poeng.

Vekta på syklene var heller ikke verst. Med godt vedlikehold og godt stell vil du få en sykkel som fungerer utmerket. Skivebremser er vel best dersom du sykler mye i terrenget i alt slags vær, men holder du deg stort sett på grus og fine stier er dette ikke nødvendig. Har selv en Hard Rocx Helium som fungerer helt topp. Blir du veldig hekta å terrengsykkelen er det også mulig å skifte til en stiv gaffel. Dette er jo greit dersom du kjører mye på grus....og ønsker en enda lettere sykkel. Og så kan du bytte gaffel tilbake til demper dersom du vil kjøre mye i terrenget. Lykke til med valget....et vanskelig valg da det er mye flott på markedet. :?:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at Hard Rocx har bra sykler, har det selv og er storfornøyd. Men Diamant er ute

etter mere av sykkelmarkedet og har "dumpa" prisene veldig. Tror ikke noen sykkelmerker

kan konkurrere med Diamant Cross of Asia når det gjelder komponenter til 10000 kr (kanskje Fuji som

nevnt Eurotex selger).

Utstyr på Cross of asia:

Ramme: Trippelbuttet Kinesis K6

Gaffel: Manitou R7 Comp

Navgir/krankgir: Shimano Deore XT/Deore XT

Bremser: Avid Single Digit 7

Krank: Truvativ 5D

Felger: Sun Mach IV

Vekt: 10kg

Den har XT-gir og det beste girsystemt som er å få hvis du ikke ønsker å ha skivebremser da.

I tillegg har den en bra vekt! :?:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja har sett at diamant har komme med flere sykkler med låvende utstyr. Så hær om dagen en til rundt 12000 med sram xo og hele pakka.

Dette med lockout er et diskutert tema:) Personlig synest jeg det er genialt når assfalten nærmer seg, slik at energien du bruker på å trø ikke går ned i demperne. Men har selv hadd lockout på min i flere år nå, og aldri brukt den:) vet ikke om den fungerer lengre heller:) Det er mye å¨tenke på inne lockout du. Pluttselig tar du sykkelen ut i litt tøft terreng med lockouten på som du glemte å justere på fra gårsdagen assfalttur. Så vill ikke si det er nødvendig hvis terrengsykkelen bare skal brukes i terrenget. Ellers får du vurdere det selv:)

500 fjell: Nei da, vet ossn disse sykklene er i terrenget. Det er ikke mange ekstra kiloene man har å dra på:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag var eg nede på g-sport. Kunne ikkje bestille nakamura, det var intersport sitt merke. Men diamant eureka va kliss lik, utenom 200gram tyngre. Og med 20% slo eg til på det tilbudet. Får super service på reperasjoner og sånt i den butikken.

Så på torsdag komme gliset.

Takk for all hjelp iallefall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.