Trond Erik Skrevet 28. mai 2008 Skrevet 28. mai 2008 Heisann, Hadde en svært vakker flytur i dag fra Trondheim til Bergen, været var upåklagelig, utsikten fascinerende og kameraet mitt aktivt. Har lagt ved noen bilder fra utvalgte fjellområder: Brungmarka, Dovre, Rondane (?) og Jotunheimen. Når det gjelder Dovre antar jeg det er Snøhetta jeg har fanget inn, men jeg er usikker - kan noen her inne navngi de forskjellige toppene som vises? Det samme gjelder Rondane-bildet (som dessverre ble litt diffust). Når det gjelder Jotunheimen1 og 2 synes jeg å skimte Kyrkja og Visdalen, men de øvrige toppene er jeg usikker på, kan samaritan-eksperter her inne med god tid sette på navn for meg? Tror jeg skal legge originalen som bakgrunn og da er det fint med navn. Når det gjelder Hurrungane-bildet klarer jeg nok å ta tindene selv. Synes spesielt St. Austabottentind kom fint frem i denne vinkelen. Håper bildene er av interesse og at noen forbarmer seg over meg Trond Erik Siter
Kattugla Skrevet 28. mai 2008 Skrevet 28. mai 2008 Prøver meg med en navnsetting av Brungmark-bildet: 1.Sikatjønna 2.Storaavatnet 3.Olavatnet 4.Østringen 5.langsjøen 6.Kløftvatna 7.Tangvollsjøen 8.Dragstvollen 9.Kråklifjellet 10.Samsjøen 12. må være Samsjøen dette også 13.dette må være Håen 14.ukjent 15.ukjent 16.ukjent 17.ukjent (tallene vises best når bildet vises i "utbretta størrelse") --------- Kattugla Siter
Trond Erik Skrevet 29. mai 2008 Forfatter Skrevet 29. mai 2008 Prøver meg med en navnsetting av Brungmark-bildet Hei Kattugla! Takk for hjelpen. Har annotert et av de andre bildene mine fra Brungmarka med utgangspunkt i dine forslag og kart over området. Blir kanskje til hjelp for oss når vi skal på tur i området om ikke så lenge - har jo hørt mye bra om stedet her på forumet. Dersom du eller andre har tips til bra fiskevann tar vi i mot dèt med takk også Her er det annoterte bildet http://folk.ntnu.no/trondaun/Brungmarka%20annotated.jpg Trond Erik Siter
K Skrevet 29. mai 2008 Skrevet 29. mai 2008 Heisann, Når det gjelder Dovre antar jeg det er Snøhetta jeg har fanget inn, men jeg er usikker - kan noen her inne navngi de forskjellige toppene som vises? Trond Erik Alltid fint med ferske flybilder. Ser at det er igjen en god del snø i høyden. Har navnsatt toppene rundt Snøhetta. Siter
Trond Erik Skrevet 29. mai 2008 Forfatter Skrevet 29. mai 2008 Har navnsatt toppene rundt Snøhetta. Tusen takk, K. Har laget en stor versjon og lagt ut her: http://folk.ntnu.no/trondaun/Dovre%20annotated.jpg Trond Erik Siter
Trond Erik Skrevet 29. mai 2008 Forfatter Skrevet 29. mai 2008 Har begynt å annotere bildet av Hurrungane, men hvilke topper er det jeg ser øverst til venstre (med rød ring rundt)? Er det Smørstabbtindene? Siter
jarmol Skrevet 29. mai 2008 Skrevet 29. mai 2008 Har begynt å annotere bildet av Hurrungane, men hvilke topper er det jeg ser øverst til venstre (med rød ring rundt)? Er det Smørstabbtindene? Syns det ligner på Stølsnostinden og Falketind til venstre. Og så er det vel Koldedalstind til høyre. Siter
Trond Erik Skrevet 29. mai 2008 Forfatter Skrevet 29. mai 2008 Syns det ligner på Stølsnostinden og Falketind til venstre. Og så er det vel Koldedalstind til høyre. Takker. Da har jeg oppdatert bildet, ser det bedre ut nå? Trond Erik Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.