Gå til innhold
  • Bli medlem

Brungmarka, Dovre, Rondane og Jotunheimen fra SK4159 Ondag 28. mai

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann,

Hadde en svært vakker flytur i dag fra Trondheim til Bergen, været var upåklagelig, utsikten fascinerende og kameraet mitt aktivt. Har lagt ved noen bilder fra utvalgte fjellområder: Brungmarka, Dovre, Rondane (?) og Jotunheimen. Når det gjelder Dovre antar jeg det er Snøhetta jeg har fanget inn, men jeg er usikker - kan noen her inne navngi de forskjellige toppene som vises? Det samme gjelder Rondane-bildet (som dessverre ble litt diffust). Når det gjelder Jotunheimen1 og 2 synes jeg å skimte Kyrkja og Visdalen, men de øvrige toppene er jeg usikker på, kan samaritan-eksperter her inne med god tid sette på navn for meg? Tror jeg skal legge originalen som bakgrunn og da er det fint med navn. Når det gjelder Hurrungane-bildet klarer jeg nok å ta tindene selv. Synes spesielt St. Austabottentind kom fint frem i denne vinkelen. Håper bildene er av interesse og at noen forbarmer seg over meg :wink:

Trond Erik

post-2953-133474547802_thumb.jpg

post-2953-13347454781_thumb.jpg

post-2953-133474547822_thumb.jpg

post-2953-13347454784_thumb.jpg

post-2953-133474547858_thumb.jpg

post-2953-133474547867_thumb.jpg

Annonse
Skrevet

Prøver meg med en navnsetting av Brungmark-bildet:

1.Sikatjønna

2.Storaavatnet

3.Olavatnet

4.Østringen

5.langsjøen

6.Kløftvatna

7.Tangvollsjøen

8.Dragstvollen

9.Kråklifjellet

10.Samsjøen

12. må være Samsjøen dette også

13.dette må være Håen

14.ukjent

15.ukjent

16.ukjent

17.ukjent

(tallene vises best når bildet vises i "utbretta størrelse")

---------

Kattugla

post-2621-133474547981_thumb.jpg

Skrevet
Prøver meg med en navnsetting av Brungmark-bildet

Hei Kattugla!

Takk for hjelpen. Har annotert et av de andre bildene mine fra Brungmarka med utgangspunkt i dine forslag og kart over området. Blir kanskje til hjelp for oss når vi skal på tur i området om ikke så lenge - har jo hørt mye bra om stedet her på forumet. Dersom du eller andre har tips til bra fiskevann tar vi i mot dèt med takk også :roll:

Her er det annoterte bildet

http://folk.ntnu.no/trondaun/Brungmarka%20annotated.jpg

Trond Erik

Skrevet
Heisann,

Når det gjelder Dovre antar jeg det er Snøhetta jeg har fanget inn, men jeg er usikker - kan noen her inne navngi de forskjellige toppene som vises?

Trond Erik

Alltid fint med ferske flybilder. Ser at det er igjen en god del snø i høyden. Har navnsatt toppene rundt Snøhetta.

post-1779-133474548088_thumb.jpg

Skrevet
Har begynt å annotere bildet av Hurrungane, men hvilke topper er det jeg ser øverst til venstre (med rød ring rundt)? Er det Smørstabbtindene?

Syns det ligner på Stølsnostinden og Falketind til venstre. Og så er det vel Koldedalstind til høyre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.