RuneG Skrevet 28. mai 2008 Skrevet 28. mai 2008 Hei. Jeg har planer om å reise på en slags fiske-roadtrip med mine 2 yngre brødre en langhelg i sommer (torsdag-søndag). Utgangspunktet er Horten og jeg tenkte kanskje å legge opp turen slik at vi kjørte på torsdag ettermiddag til første fiskeplass, satt opp telt/fant campinghytte og så fisket noen timer på kvelden og dagen etter. Litt ut på ettermiddagen kjørte vi videre til neste fiskeplass,satt opp telt...osv osv. Dette skal være en tur mer fokusert på camping og fiske, enn en biltur med sightseeing, så jeg vil gjerne unngå altfor lange etapper i bil 2-3 timer om dagen max. Noen som har noen plass-anbefalinger f.eks. i telemark,buskerud, hardangervidda,etc? Siter
gjende Skrevet 28. mai 2008 Skrevet 28. mai 2008 Kjør Østerdalen (nordøsterdalen) og fisk i Glomma med sideelver opp til Røros. Mange muligheter, og korte etapper/enkel navigering. Siter
Lompa Skrevet 28. mai 2008 Skrevet 28. mai 2008 Sitat Kjør Østerdalen (nordøsterdalen) og fisk i Glomma med sideelver opp til Røros. Mange muligheter, og korte etapper/enkel navigering. Enig i området, men ville heller fulgt Rena enn Glomma.. F.eks. starte fisket i Renaelva, mellom Løpsjøen og Storsjøen (mange fine steder å campe). En time eller to opp til Mistra, ei av landets beste ørretelver. En kort kjøring til vassdraget nedenfor Femunden (Isteren/Galten). Derfra over til Nøra (mellom Narjordet og Os). Så er det bare en kort tur over til Glomma.. Siter
RuneG Skrevet 29. mai 2008 Forfatter Skrevet 29. mai 2008 Hei! Høres ut som et godt forslag. Jeg studerte på Rena, så det kunne vært artig å ta en tur opp til Østerdalen igjen. Jeg får finne frem kartet og legge opp en rute. Takker for svar. Siter
knutis Skrevet 29. mai 2008 Skrevet 29. mai 2008 Jeg ville nok heller valgt et sted og blitt der for å få utforsket et område skikkelig. Med bare noen timer på hvert sted rekker du ikke å bli kjent og får dermed ofte heller ikke opplevd det beste fisket. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.