Gå til innhold
  • Bli medlem

Min datters første telttur

Kjellis

Anbefalte innlegg

I helgen var jeg på telttur sammen med min snart 4 år gamle datter og en kompis, Arild, i min hjemkommune Aure på Nordmøre.

Turen startet med sol og fint vær, plana var å ligge noen netter ute i det fri. Vi hadde ikke noen konkrete planer om hvor turen skulle gå annet enn at vi skulle ihvertfall ligge ei natt ved Småvatna. Vel oppe satte vi opp hvert vårt nyinnkjøpte Helsport Ringstind 2 telt som vi ikke hadde prøvd å ligge i enda... Etter leirslaginga viet vi all vår oppmerksomhet til fiskinga. Vi fisket med mark og sluk/spinner, etter noen timers iherdig fiske måtte min datter Anine ta kvelden og vi hadde da bare fått en fisk. Hun la seg i 9 tiden og Arild og jeg fisket videre og kaffekjelen ble fyllt flere ganger samtidig som vi lyttet til orrhanene som spillte på haugene rundt vannet:) VI fikk 4 fisker til da vi ga oss i ett tiden og krøp i posen.

Jeg våknet utpå natten av et voldsomt regnvær og vind, teltet virket til å stå veldig bra så jeg tok turen tilbake til drømmeland. Dagen etter så fortsatte uværet sa vi pakka sammen og tok turen hjem igjen. Da vi kom hjem igjen fyrte vi opp Abu-røyken og fikk oss et kjempemåltid med røyka fisk og potetsalat :D og Anine maser om vi snart ikke skal på telttur igjen ;-)

Vis rapporten i Turkartet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flotte bilder.

Det ser jo ut som Anine koste seg på tur. Viktig at de får bære egen sekk.

Vi har ei frøken som er ivrig å fiske på tur, hun har bare brukt gummidupp til i år. Nå sier hun at

hun vil ha en skikkelig sluk for den hun har brukt har hun ikke fått fisk på :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for positive tilbakemeldinger :wink: Det var stor stas å få bære egen sekk ja, hun bar litt mat, sjokolade og jakken sin i sekken. Det var ingen problemer med å få henne til å legge seg til å sove i teltet og hun sov godt hele natten, så vi satser på flere turer utover sommeren :D Det var ikke så langt å gå på denne turen, kanskje maks 2 kilometer og det virker som det var passelig langt for henne. Får prøve på å gå gradvis litt lengre etter hvert, det viktigeste er å gi seg mens de små enda syns det er gøy å gå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.