Mayhassen Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Med et større behov om en topp og avkobling fra matte, ble det i dag en treningstur opp til Ringsrudåsen 835moh, Gjøviks stolthet og høyeste punkt. Løypa gikk fra Gjøvik by og helt ut til kommunegrensa mot Nordre Land. Et par motbakker måtte forseres, allerede etter en mil er det en motbakke som mører musklene bra, allright det så man har noe å tenke på de neste mila Etter 4 mil med jevn stigning var det en siste utfordring som sto på menyen; Asfalten sluttet og ble erstattet av våt grus, det er flott med racersykkel Vel, fikk byttet skotøy og og skulle til å sette avgårde oppover, men uventete mengder med snø og vann gjorde så det ble mest gåing, gjorde egentlig ingenting sånn sett! Noen utfordringer bød myrer og "småbekker" på, selv en liten bekk kan noen ganger by på store utfordringer. Kommunetoppen i Gjøvik er egentlig bare et punkt ved kommunegrensa mot Nordre Land, punktet var riktignok markert med varde, men jeg gikk kjapt videre til toppen 50m unna, Fin utsikt, og jeg kunne se skikkelig snaufjell også, det hadde jeg ikke trodd, har ikke peil hva jeg så, men fint var det. Hjem igjen gikk turen noe mer mot Dokka for å få en rundtur. Det ble 106km, 6 av dem på beina ca. En fin tur dette, men litt tidlig fortsatt. Det var deilig å komme hjem, slenge seg ned i stolen og skru på tv'en for å se andre slite på sykkel Vis rapporten i Turkartet Vis større kart Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
andersno Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Kjempeflott turrapport Mayhassen. Dette er en rapport jeg liker. Jeg synes alle turer er like interessante/morsomme, men må innrømme at jeg er mettet på Jotunheimenrapporter nå. Jeg hører til gruppen som synes at det viktigste er at folk kommer seg ut og tar for seg av naturen, det er ikke så viktig om det er 2-k eller bare en rusletur i lyngen. Og jeg blir ikke vettaskremt om jeg møter en eller to andre som er ute i samme ærend. Hadde av forskjellige årsaker ikke anledning til noen storutfart denne helga, så det ble en liten tur i nærmarka på jakt etter turorienteringsposter. Turorientering er en flott aktivitet som godt kan kombineres med mer utagerende naturbruk. Det merkes med en gang om man har blitt litt rusten i orienteringer. Bomma på første posten fordi jeg stolte mer på meg selv enn kompasset Der jeg var i dag var det heller ikke den helt store utsikten, selv om jeg med litt omtanke kunne fått utsikt mot Sylan. Som det fremgår av bildet var det temmelig gjengrodd, men en liten flik at Jonsvatnet kom allikevel med. Lykke til med eksamen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
500fjell Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Supert Mayhassen og takk for rapport fra Giro de Gjøvik, 10 mil på sykkel kjenner en faktisk i låra Du er klar for Lillehammer-Oslo til sommeren eller Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atomsilda Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Der kom den rapporten ja! Kan få til en topptur i Gjøvikdistriktet også. Ikke de store stupene og de skarpe eggene, men en flott tur med sildrende vårbekker. Må nok ta den turen jeg også etterhvert! Blir jo litt duathlon dette her. Fin trening!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
500fjell Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Sykla du helt alene Mayhassen? Det er STOR forskjell fra å sykle alene, til å sykle med noen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayhassen Skrevet 25. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2008 Fint at du setter pris på en rapport fra skauen Andersno, får se om jeg ikke får tatt noen flere utflukter i området her 500fjell: All alone.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
andersno Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Ble skikkelig inspirert av innsatsen din og tok like godt en ny tur opp i marka for å leite poster. Litt spesielt å ta siste post kl. 23:01, og kl. 22:30 passerte jeg ei myr som ikke sto tilbake for dine Mayhassen. Bildekvaliteten kan ikke sammenlignes, men så var det bare et mobilkamera Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayhassen Skrevet 26. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2008 Slik det skal være, bra jobba andersno Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+PTG Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 De hvite fjella du så Mayhassen var nok Spåtind. Jeg hadde også en sykkeltur igår via Snertingdal, bare motsatt veg i 2-4 tida. Kanskje vi møttes..? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Torbjørn Kravdal Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Flott turrapport! Kan godt tenke meg at det var mye snø der oppe ja. Vi har jo hatt bra med snø på Gjøvik i vinter... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayhassen Skrevet 26. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2008 Jeg hadde gul overkropp med sekk på meg. Eneste folka jeg møtte var 2 ned mot vei nr 33. Rakk akkurat tilbake hit når den ordentlige giroen starta 14.30.. Er det fint på Spåtind og hvor går man fra? Noen tips til andre turer i distriktet mottas med takk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håvard Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Jeg hadde gul overkropp.......... Hmmmmm, hakke fått Klatretrøya ennå da Regner med å se deg i rødt og hvitt når du blir "frisk" igjen...... Forøvrig artig med rap fra turer i Gjøvikomr. Den toppen der rakk jeg neimen ikke iløpet av mine 4 år der:( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
500fjell Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Er det fint på Spåtind og hvor går man fra? Noen tips til andre turer i distriktet mottas med takk Det går gode merkete sommerstier til Spåtind/Synnfjell fra Fjellsætri, Hugulia hyttefelt og Lenningen. Tur/retur er ca. 3 timer rolig gange. På vinteren går det scooterløyper opp fra de fleste kanter, og på våren er det fritt fram. Har gått turen fra Lenningen, skikkelig flott topp som stikker seg opp av terrenget. Ellers i området kan jeg anbefale Store Skjellingshovde (856) ved Dokka, det er flott utsikt fra branntårnet på toppen. Kjør bilen til Fluberg og ta med deg terrengsykkelen. Sykle småveier helt til Skjellingen, derfra er det kort sti til toppunktet hvor en har godt utsyn over Totenområdet En kan også kjøre bil til Skjellingen, men det blir juks Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Per Traasdahl Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Dette er fra andersno! Jeg hører til gruppen som synes at det viktigste er at folk kommer seg ut og tar for seg av naturen, det er ikke så viktig om det er 2-k eller bare en rusletur i lyngen. Og jeg blir ikke vettaskremt om jeg møter en eller to andre som er ute i samme ærend. Jeg har tidligere fleipa litt med 1/2k gruppe. Kanskje det er det vi trenger for enkelte av oss. Starter en ved havets overflate som jeg gjør til stadighet her på sørlandet så blir det jo litt høydeforskjell alikevel fra start til topp. Per Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayhassen Skrevet 29. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2008 Har vært på desidert lettere 2k'ere enn denne for å si det slik! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svinvik Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 Jeg var så heldig å finne denne tråden her inne på fjellforum Passet perfekt da jeg har gått tom for sykkelideer. Turen var kjempe flott i nydelig september vær. Takk for kart og rute tips Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayhassen Skrevet 6. september 2010 Forfatter Del Skrevet 6. september 2010 Hehe, jøsses. Denne turen hadde jeg glemt av må jeg si. Artig at du fikk nytte av denne. Hvis du trenger flere tips til sykkelturer rundt Gjøvik er det bare å ta kontakt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dag G - Evje Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Den stusselige toppen i det granholtet ! Kommunetoppsamling er av og til et forbanna slit i forhold til toppnytelse og utsikt, ja... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
500fjell Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Den stusselige toppen i det granholtet ! Kommunetoppsamling er av og til et forbanna slit i forhold til toppnytelse og utsikt, ja... Ringsrudåsen har fin utsikt vestover og nordover om man går bort på hovedtoppen. Mot Spåtind https://www.fjellforum.no/oldLinkConverter.php?oldAttach=21597 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.