Gå til innhold
  • Bli medlem

Grønlandsisen om sommeren


Anbefalte innlegg

Jeg forsøker herved å samle inn informasjon om kryssing av Grønlands innlandsis om sommeren. Det har blitt gjort før, blant annet av disse gutta: www.threemenwalking.com. Jeg og min bror er bundet av studier/jobb så kryssingen må desverre skje i denne perioden.

Problematikken ved denne årstiden kontra vår/høst er smeltevann. Elver/innsjøer/slaps må forseres ofte i lange etapper.

Er det noen som har kunnskap om sommer-Grønland og/eller kryssing av smeltevannselver og innsjøer? Gutta i overnevnte link krysset så vidt jeg vet uten vadeutstyr av noe slag. Jeg ser for meg en relativt kjølig opplevelse dersom vi gjør det samme. I mine øyne er det nødvendig med vadeutstyr.

I tillegg ser vi på mulighetene vd å ha med en Alpacka Raft (sterk oppbåsbar enmannsbåt på 2-2,5 kg) til kryssing av dype elver..

Alle svar og tips forøvrig om kryssing av isen mottas med stor takk!!

Mvh Andreas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er få som anbefaler ein slik tur, men det er jo blitt gjennomført nokre gonger dei siste åra. Imidlertid har det også vore episodar der ekspedisjonar har måtte bli henta ut grunna smeltevatnet, både i juli og august, deriblandt norske grupper. Eg kjenner ein som gjekk i juli 2005 (aust-vest), han anbefaler ingen å gå i den perioden og dei sleit veldig med å kome seg ned.

Bruker du det forsikringsselskapet på Grønland (som ofte er einaste alternativ), så krev dei at du ikkje er i "brefallet" på vestsida frå 15.07-31.08. TMW hadde t.d. også problem med å få forsikringsselskapet med på å få gå i slutten av Juni, dei kan fort sette seg på bakbeina om du ikkje har ein klar avtale. Det tyder i alle fall at du må starte frå Kangerlussuaq (eller ein annan stad på vestkysten) om du skal ha ein realistisk tidsplan. Eg ville då ha starta så tidleg som mogleg, jo lenger du venter, til meir vatn blir det. Kunne du ha lagt ut på tur t.d. rundt 1-10.juni, så trur eg det vil by på langt mindre utfordringar enn ved å vente enda 2-3 veker. Forsikringsselskapet krev forsåvidt også at du har med nødproviant for ein lang periode, på papiret 14 dagar x 6000kcal. Reelt sett kutter "alle" dette ned slik at det er nokonlunde proviant for 30-35 dagar med litt rasjonering, men det er eit problem om du går tom for proviant. I praksis har fleire turar enda opp på 30-35 dagar under vanskelege forhold, sjølv om mange klarer det på 20-28 dagar, så ta høgde for dette.

No har eg ikkje sjølv kryssa slike smeltevasselver, men eg har snakka med fleire som har gjort det og sett mykje video og bilde. Problemet er at desse gjerne er veldig breie (100-200m) og at det er issørpe med bare visse område som har direkte ope vatn. Straumen kan også vera svært sterk. Nokon bruker tau for å sikre kvarandre over nokre av desse elvene. Eit problem er også å få oversikten over kor det er best å krysse/gå rundt. Sidan det er temmeleg flatt, er det vanskeleg å sjå dette. Tåke er ikkje eit ukjent fenomen på breen sommarstid

Skulle tru det då blir vanskeleg med ein alphacraft, har ikkje sett det brukt til noko slikt. Ser for meg at framdrifta blir vanskeleg gjennom issørpe? Sjå t.d. dette bildet til TMW:

http://threemenwalking.com/wp-content/uploads/2007/06/240607-doze.jpg

Elles er det å merke at det står mykje "mellom linjene" i slike ekspedisjonsrapportar, mykje som blir tona ned eller utelatt (slik er det bare)

Skal du ha vadeutstyr, bør kunne utstyre vadaren med stegjern. Stegjern var i alle fall svært nyttig frå han eg kjenner som kryssa i 2005.

Eit anna tips kan vera å legge ruta rundt dei mest utsatte områda. Slik eg har forstått det vil det vera teneleg å gå ein omveg eit stykke nordover frå vestkysten, utan at eg veit heilt kor lang omveg det i så tilfelle blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha Ragnar. Regnet med at du hadde noen kloke ord å si :D

Jeg vet det vil bli en utfordrende tur, det er ikke til å komme unna.. Pga eksamener kan turen starte tidlig i juni. Vi får komme oss av gårde så fort det er mulig. Et alternativ kan jo være å flytte kryssingen nordover. Ruta blir da noe lengre, men kaldere klima kan kanskje bote på all sørpa og smeltevannet. Vet du noe om mulig transport slik at start og stoppsted kan flyttes nordover?

Når det kommer til bruken av vadebukse og båt, var tanken å bruke buksa der elvene ikke er for dype eller for kraftige og i slapsinnsjøer. Båten kan brukes der elvene er for dype og til en viss grad kraftige. Sikringsutstyr for å krysse strie elver har vi allerede med i form av bretau, isskruer, karabiner og seler.

Vi må selvfølgelig øve på å krysse allskens elver med pulker hengende etter oss. Både med vadebukse og båt. Det kan bli artig :wink:

Var forresten på brekurs med Nordland Turselskap i helgen. Der pratet jeg med "Odin" om turen. En kjenning av deg tydeligvis..?

Mvh Andreas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.