hvalhai Skrevet 21. mai 2008 Skrevet 21. mai 2008 Hei! Har lyst til å ta meg en tur opp til tårnet i år. Men jeg ønsker ikke gå i den værste folke mølja . Noen som vet om det finnes "lavsesong" der? På forhånd takk Heidi Siter
steinur Skrevet 21. mai 2008 Skrevet 21. mai 2008 Du sier ikke om du har tenkt å overnatte, men ta isåfall kontakt med Bergen Turlag som eier tårnet, de har trolig statistikk på den biten. Som dagstur er det vel bare under Skåla Opp (16. aug iår) det kryr av folk; ellers er det et så mektig fjell at det tåler mange uten at den enkelte får følelsen av å gå i kø. Men generelt (og litt selvfølgelig) kan det sies at det er færre ute og går der: Tidlig i sesongen, mai/juni (nb godt fottøy mtp evt snø). Og seint i sesongen sept/okt/nov (nb det kan være kommet nysnø, og ofte ganske kaldt oppe). Måtte du få en fin tur. Siter
hvalhai Skrevet 21. mai 2008 Forfatter Skrevet 21. mai 2008 Heisann! Har ikke tenkt så mye på overnatting ennå. Har med meg min kjære hund, så det blir isåfall ikke inne i tårnet . Tar vel med sovepose mm. Takk for svar! Hilsen fra Heidi Ps. Noen ide om hvor lang tid man må regne opp, normal gange (og korte ben )? Siter
steinur Skrevet 21. mai 2008 Skrevet 21. mai 2008 Vil tro nærmere fem enn tre timer opp, med litt sekk. Bildene (som kontrast), fra Skåla Opp 18. aug ifjor, viser; brua ved Sjingla som er gått i knas, vinneren av dameklassen, og forholdene på toppen. Liker og har tro på tilnærmingen din, håper du får opplett. Siter
steinur Skrevet 22. mai 2008 Skrevet 22. mai 2008 Må pusse litt på svaret mitt. Kjørte forbi Loen ikveld: Skåla er nok helst skitur til ut i juni iår. Siter
hvalhai Skrevet 23. mai 2008 Forfatter Skrevet 23. mai 2008 Da venter jeg til det ikke er skiføre lenger. Ikke min sterkeste side, he he. Takk for svar! Hilsen Heidi Siter
500fjell Skrevet 23. mai 2008 Skrevet 23. mai 2008 Ganske spesielt det løpet i fjor, snø og sleipe steiner. Allikevel tok Tvedt og Håkenstad nye rekorder, utrolig! Egentlig litt glad jeg ikke deltok det året. Siter
500fjell Skrevet 23. mai 2008 Skrevet 23. mai 2008 Ps. Noen ide om hvor lang tid man må regne opp, normal gange (og korte ben )? Det kommer også an på hvor lange pauser du tar oppover, da jeg gikk med min familie i 2002 gikk vi veldig rolig og tok jevnlige pauser. Brukte mellom 4 og 5 timer. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.