Nils Skrevet 28. mai 2008 Skrevet 28. mai 2008 Ikke helt riktig Men du er veldig på sporet, vi står på en bre og ser en ny bre bak i det området du sier Men det er riktig at det er Svartfjelljøkelen bak til høyre med Storfjellet. Ahh, da står dere på den andre breen jeg vurderte, nemlig Langfjordjøkelen. Ser nå at den kanskje stemmer bedre i forhold til retningen... Siter
500fjell Skrevet 28. mai 2008 Skrevet 28. mai 2008 Det er helt riktig Nils! Ikke dårlig det Fatteren og et par kolleger var på Langfjordjøkelen og tok undersøkelser på breen, neste gang skal han på Øksfjordjøkelen, da skal jeg være med (det er jo en fylkestopp ). Skikkelig vilt område, få som går i området rundt Langfjorden. Siter
Busken Skrevet 29. mai 2008 Skrevet 29. mai 2008 Tips til min: Øverst i venstre halvdel av bildet kan man se et flatt parti med litt sol. Dette er mellom to 1900meters topper. Bildet er tatt en mye besøkt 2000moh topp hvor man kan bil guidet opp. Eller gå selv. Breen har ikke noe navn på kartet. Siter
500fjell Skrevet 29. mai 2008 Skrevet 29. mai 2008 Denne er kanskje verre? (Bildet er tatt i 2003) Kanskje noen hint vil hjelpe oss Bernt? Siter
oyvindbr Skrevet 29. mai 2008 Skrevet 29. mai 2008 Ganske sikker på at bildet til Busken er breen som henger på nordsida av Hjelledalstindmassivet, litt vest for selve Hjelledalstind. Da er det selvsagt sett fra Falketind. Siter
500fjell Skrevet 30. mai 2008 Skrevet 30. mai 2008 Legger ut to lette bilder av to ulike breer, ganske like De beste vet kanskje også hvilke fjell bildet er tatt fra. Siter
bernt Skrevet 1. juni 2008 Skrevet 1. juni 2008 Kanskje noen hint vil hjelpe oss Bernt? Møre og Romsdal Siter
500fjell Skrevet 20. juni 2008 Skrevet 20. juni 2008 Legger ut to lette bilder av to ulike breer, ganske like De beste vet kanskje også hvilke fjell bildet er tatt fra. Dette burde være for lett til at jeg gidder å tipse! Men, er man ikke bedre så. Begge breene er store selvstendige breer i Sør-Norge. Bildet tatt fra kjente topper. Siter
Carl F Skrevet 27. juni 2008 Forfatter Skrevet 27. juni 2008 Må få litt fart på denne tråden igjen Hvilken bre sees i fjellsiden bakerst i bildet? Siter
Nils Skrevet 29. juni 2008 Skrevet 29. juni 2008 Hvilken bre er dette? https://www.fjellforum.no/oldLinkConverter.php?oldAttach=12510 Ser ut som dette kan være Falkbreen/Snøggeken, med en bit av Falkungen til høyre? Siter
500fjell Skrevet 29. juni 2008 Skrevet 29. juni 2008 Dette burde være for lett til at jeg gidder å tipse! Men, er man ikke bedre så. Begge breene er store selvstendige breer i Sør-Norge. Bildet tatt fra kjente topper. Øverst: Folgefonna fra Vassdalseggi. Nederst: Hardangerjøkulen fra Hårteigen. Siter
Nils Skrevet 30. juni 2008 Skrevet 30. juni 2008 Må få litt fart på denne tråden igjen Hvilken bre sees i fjellsiden bakerst i bildet? https://www.fjellforum.no/oldLinkConverter.php?oldAttach=12532 Det skulle vel ikke være samme bre som "Busken" hadde et bilde av på forrige side? At vi på ditt bilde Carl F også ser breen på nordsiden av Hjelledalstindmassivet? Siter
Carl F Skrevet 30. juni 2008 Forfatter Skrevet 30. juni 2008 Det skulle vel ikke være samme bre som "Busken" hadde et bilde av på forrige side? At vi på ditt bilde Carl F også ser breen på nordsiden av Hjelledalstindmassivet? Det er så riktig som det kan få blitt Bildet er tatt i kanten på Stølsnosbreen, rett ovenfor svaene Siter
Rune Skrevet 1. august 2008 Skrevet 1. august 2008 Her er en ny bre (dvs. kun ytterdelen/armen). Spm.et blir - Hvilken brearm ser vi her _______________________________ Rune. Siter
Dag G - Evje Skrevet 1. august 2008 Skrevet 1. august 2008 Imens dere stanger hode i veggen på Rune's quiz, er dette en relativ enkel en. Siter
Nils Skrevet 1. august 2008 Skrevet 1. august 2008 Imens dere stanger hode i veggen på Rune's quiz, er dette en relativ enkel en. Der må dere være på vestre Memurubre Dag G. Kjente tinder der bak, med blant annet Høgdebrotet og Tjørnholstind til venstre, og Skarvflytinder og østre Leirungstind til høyre. Siter
Dag G - Evje Skrevet 2. august 2008 Skrevet 2. august 2008 Stemmer det Nils. Måtte nok ha kuttet toppene skulle ikke du ha tatt den !!! Siter
Rune Skrevet 2. august 2008 Skrevet 2. august 2008 Hmm ..... ingen forslag til mitt innlegg, ok! Da kan jeg fortelle at jeg befinner meg i Jotunheimen, men jeg sier ikke mer enda. Det burde være en relativt enkel oppgave for brekjennere (tenker på innsteget), selv om formasjonen/utseendet og fronten varierer litt med tanke på avsmelting! _______________________________ Rune. Siter
Dag G - Evje Skrevet 2. august 2008 Skrevet 2. august 2008 Mens dere river dere i håret og strever med Rune sin kan dere se litt på denne brearmen... Siter
Dag G - Evje Skrevet 4. august 2008 Skrevet 4. august 2008 Har gått opp xxxxxxbreen og kommet opp på Jostedalsbreen. Jostedalen i bakgrunnen. Men brearmen ? Fant en ledetråd på u-tube som jeg koste meg glugg i hel med. Kos dere med denne: Siter
Rune Skrevet 4. august 2008 Skrevet 4. august 2008 Enten er det liten interesse eller så er kunnskapene fraværende vedr. mitt innlegg over. Tips 2: Brearmen ligger i den nordre delen av Jotunheimen. Angående bildet til D. Evje, så vet ikke jeg da kunnnskapene om brearmene til Jostedalsbreen ikke er særlig oppdaterte. Jeg kjenner kun Nigardsbreen (besøkt 2 ganger), men den er det sikkert ikke! Hvis Nigardsbreen er feil, så tipper jeg Bergsetbreen, Fåbergstølsbreen eller Lodalsbreen. _______________________________ Rune. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.