500fjell Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Aner ikke om dette er i for nær slekt med vår tradisjonelle fjell-quiz, men dalfører og søkk er noe som blir ofte benyttet av fjell- og naturelskere. Hvilken dal er dette (den samme på bildene)? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
steinur Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Hilda(Innvik)dalen, med Glitregga langt bak? Hvis det er rett, og bildene er tatt på turen dere gikk om Storlogpiken, så kan det være vi har tatt samme runden: Inn dalen, opp Eidebreen, inn i siden av Sisiliekruna pga sprekken øverst i breen, til topps, og så om 1581 og Storlogpiken og ned igjen i dalen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
500fjell Skrevet 19. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2008 Innvikdalen er riktig. Vi kjørte til Hildastøylen, gikk opp dalen, så til Ceciliekuna (men rundet breen på høyresida). Returen gikk som du sa ned ryggen på Storlogpikjen. Mellom den ryggen og Hildastøylen går det en stilig morenerygg paralellt med dalen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
500fjell Skrevet 20. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2008 Hvilken dal er dette, er litt usikker selv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lindap Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Hvilken dal ser vi foran oss? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
500fjell Skrevet 20. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2008 Hvilken dal ser vi foran oss? Det lignet på Hardangervidda et sted Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lindap Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Det lignet på Hardangervidda et sted Jo, det er ganske Hardangervidda relatert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
agno Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Kan det være Viersdalen nord for Hårteigen ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lindap Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Kan det være Viersdalen nord for Hårteigen ? Nei, det er i mer siviliserte strøk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
500fjell Skrevet 20. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2008 Jeg skal ikke si det 100 % sikkert, men jeg tror et ikke villedende hint til mitt bilde ville være: *Hardanger Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
agno Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 ...og vannet renner østover ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lindap Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 ...og vannet renner østover ? Agno, det er ikke tydelig hvem du stiller spørsmålet til. I mitt bilde strømmer vann mot øst. Men jeg mistenker at du stiller spørsmålet til det andre bildet... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
500fjell Skrevet 21. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2008 Mitt bilde renner sør/sørvestover, mener jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
agno Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Sorry, det var til Lindap Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
500fjell Skrevet 22. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2008 Jeg tror min dal var oppi Simadalen eller noe, skal finne det ut når jeg har pratet med fotografen. Slenger ut en ny: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
500fjell Skrevet 23. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2008 Hvilken dal ser vi foran oss? Jeg trenger et hint på den Linda Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lindap Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Jeg er redd at en hint gir bort svaret, men jeg skal prøve... Den retningen vi går i (mer til høyre på bildet) er ikke langt fra en filmscene til en verdensberømt film. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RobinM Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Det er hardangergjøkulen vi ser på Lindap sitt bilde, men dalen vet jeg ikke namnet på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lompa Skrevet 23. mai 2008 Pålogget Del Skrevet 23. mai 2008 Jeg er redd at en hint gir bort svaret, men jeg skal prøve... Den retningen vi går i (mer til høyre på bildet) er ikke langt fra en filmscene til en verdensberømt film. Hmm, vi ser da Rallarvegen nederst? Må kanskje være et sted mellom Ustekveikja og Finsevann? Og filmen Star Wars? Eller er det kanskje på østsiden av Finse, ved Finsefetene? Men hva heter i tilfelle dalen...? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lindap Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Hmm, vi ser da Rallarvegen nederst? Må kanskje være et sted mellom Ustekveikja og Finsevann? Og filmen Star Wars? Eller er det kanskje på østsiden av Finse, ved Finsefetene? Men hva heter i tilfelle dalen...? Gratulerer med riktig svar. Aner heller ikke hva dalen heter presist, men dette er utsikten du får når du har gått gjennom Kyrkjedøri retning Finse. Dette er fortsatt ganske høyt oppe over dalen. Elva du ser renner fra Finsevann mot Utsaoset. Og som RobinM sier ser vi Jøkulen i bakgrunnen. Linda Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
500fjell Skrevet 25. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2008 Jeg tror min dal var oppi Simadalen eller noe, skal finne det ut når jeg har pratet med fotografen. Slenger ut en ny: Nå fant jeg ut riktige svar på min, det var Norddalen ovenfor Osa i Ulvik, det er Norddøla som renner ned. Bildet er tatt nøyaktig under Storhaug (614). Men min nye quiz er fra en kjent U-dal på Vestlandet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aleks Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Noen som klarer å se hvilken dal dette er da ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Toto Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Litt freistande å foreslå Halling (nedanfor Gulsvik?), men ikkje godt å seie... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aleks Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Hallingdal er riktig. Bildet er tatt på en rasteplass langs Krøderen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jarle Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Jeg tror min dal var oppi Simadalen eller noe, skal finne det ut når jeg har pratet med fotografen. Slenger ut en ny: du står i erdalen, storedalen bak til høyre i bildet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.