Gå til innhold
  • Bli medlem

DNT's Fjell og Vidde


Anbefalte innlegg

Som de fleste her på Fjellforum er jeg medlem av DNT for å ha rimelig adgang til

hyttene en gang i blant. Som "belønning" kommer Fjell og Vidde i posten en 7-8 ganger i året.

Synes stoffet er av svært varierende kvalitet, men med noe lesbart iblant.

Bl.a. i siste nummer om en 55 årig bestemor som gikk Norge på langs og hadde mest lyst til å snu på Nordkapp.

Er det andre som har meninger om dette bladet ?

post-728-133474543496_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes Fjell og vidde er et godt og informativt blad, til glede for mange friluftsfolk og fjellfolk. Det er selvsagt forskjellig hvordan den enkelte oppfatter innholdet i bladet, men på generelt grunnlag vil jeg si at bladet bringer mye godt stoff.

Jeg abonnerer på flere andre typer "fagblader" såsom Båtmagasinet, Villmarksliv, Hytteliv o.l. Det blir på samme måte der: Ikke alle artikler er like interessante, men jeg vil fortsette og lese bladene, fordi det totalt sett er interessanat og lærerikt for meg. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er hyggelig å få Fjell og Vidde i postkassen regelmessig. Likte også bestemor-historien spesielt godt. Det frister faktisk å ta en skikkelig langtur. Jeg synes bladet generelt frister til nye turer.

Jeg setter av og til noen spørsmålstegn om testene vel er uavhengige. Sponsonere til bladet pleier å komme ut som best i test hver gang. Men det gjelder selvfølgelig alltid å være skeptisk mot tester når noen blir sponset av en fabrikant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som stusset ved at det i siste nummer var en test av multiverktøy hvor de sa mest pene ting om Leatherman Blast, men det var Leatherman Wave som gikk av med seieren? Sånt får meg til å stusse litt..

Synes også at det er veldig mye fokus på toppturer og annet "fancy" friluftsliv hos Fjell og Vidde i blant. Skulle ønske det kunne vært enda mer fokus på det "enkle" friluftslivet også iblant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi er vel blitt rene motløvene som flyr opp på toppene.

Syns bladet er greit nok, bruker ikke så lang tid på det, men leser noe. Jeg skulle heller valgt å ikke motta hvis det kunne resultert i mindre årsavgift i medlemskapet.

Men da hadde de nok ledd og tapt mye reklameinntekter, for det er jo en stor del av bladet. Tester bør man alltid være kritisk til.

De beste artiklene er om friluftslivet utenom der jeg vanligvis er, mer interessant å lese om områder jeg ikke har vært i enn der jeg går til vanlig..

Er faktisk blitt inspirert til å dra til en dal på vestlandet som står i et av bladene, husker ikke hvilken, men det blir en type fototur som avveksling til 2k livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes 90% av bladet suger og at det ikke er hverdt 5 øre. Jeg abonerer selvsagt ikke selv, men blar igjennom bladene til svigers for å se om det kan finnes en artikkel av interesse. Det er for mye mas og annonser om dyre organiserte turer i bladet, og det virker som bladet ikke er laget for de mer fjellvante, men mest for urbane barnefamilier (for dem er sikkert bladet ypperlig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjell og Vidde er bare én av grunnene til ikke å være medlem av DNT.

Kan du utdype dette litt mer, Kjell3. Du har ingen argumenter for hvorfor dette bladet er så dårlig. Personlig synes jeg det er et bra blad som har mange flotte bilder, og innimellom noen bra artikler. MEN jeg vet om bedre blader :):evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Kan du utdype dette litt mer, Kjell3. Du har ingen argumenter for hvorfor dette bladet er så dårlig. Personlig synes jeg det er et bra blad som har mange flotte bilder, og innimellom noen bra artikler. MEN jeg vet om bedre blader :)8)

Fjell og vidde prøver å fremstå som kult. Fjell og vidde har altfor få artikler med fokus på historie. Fjell og vidde er (selvfølgelig) propaganda for DNT. Fjell og vidde tar stort sett for seg de populære områdene i Sør-Norge, om og om igjen. Fjell og vidde gjør alt de kan for å være politisk "korrekte". Fjell og vidde og organisasjonen bak fremstår ofte som hyklere.

Orker ikke mer nå :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjell og vidde prøver å fremstå som kult. Fjell og vidde har altfor få artikler med fokus på historie. Fjell og vidde er (selvfølgelig) propaganda for DNT. Fjell og vidde tar stort sett for seg de populære områdene i Sør-Norge, om og om igjen. Fjell og vidde gjør alt de kan for å være politisk "korrekte". Fjell og vidde og organisasjonen bak fremstår ofte som hyklere.

Orker ikke mer nå 8)

Ok, greie argumenter. Forstår at du ikke orker mer :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns bladet er greit nok, bruker ikke så lang tid på det, men leser noe.

Beskriver i korte trekk hvordan jeg forholder meg til bladet også. Blir litt titting på bilder og lesing av overskrifter i hovedtrekk, men enkelte artikler blir lest fullstendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.