Gå til innhold
  • Bli medlem

Femundsmarka på langs i juni


perfektsirkel

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å følge turistforeningens nettsides forslag om tur i

femundsmarka første uke i juni.

Røros - Marenvollen - Langen - Ljøsnåvollen - Røvollen - Svukuriset - Elgå.

Jeg skal bo i en Fjellduk og ikke i hyttene, så jeg lurer på hvor mange

dager det vil ta å gå strekningen? (normalt tempo med ca 5-6 timer marsj hver dag)

Er det noen som kan si noe om snøforhold der på den tiden og om jeg

evt trenger ski eller truger.

Skriv gjerne noe om generell oppakning også om du gidder og har tid. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du kan slippe ski/truger. Da jeg var i området (vestsiden av Femunden) i begynnelsen av mai var nesten halvparten av snøen smeltet bort allerede. Jeg har hørt at vårsesongen der er veldig kort. I fjor i begynnelsen av juni så jeg ikke noe til snø. Ring ellers til verten på Langen. Han er veldig godt kjent der og snakker med mange reineiere som ferdes omkring der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;-) passerte røros for noen dager siden, på tur over til sverige!

fremdeles mye is og snø på sjøer & vann som synes fra riksveien! og snøen (både ny og gammel) ligger i veikanten flere steder. mye mye snø i fjellet enda.. men sikkert litt bedre langt sør i femundsmarka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.