Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvorfor er sidelommer på ryggsekk ikke bra?

greygoo

Anbefalte innlegg

Annonse

joda, det er greit det. Hvis du er fornøyd med sekken, kan vel ingen på dette forumet si noe annet!

Hvis sekken bygger litt ut i siden med lommer, er det lettere å få vekten inn mot ryggen og sekken blir mer behagelig, men hvis man går med staver, kan lommene hindre armene på vei bakover.

Det er fordeler og ulemper som med alt annet!!

Men som sagt: liker du sekken så liker du den.

Mvh Andreas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har stort sett bare sekker med sidelommer, og foretrekker det. Forstår jo at fjellklatrere og de som driver "tekniske" aktiviteter gjerne vil ha mer strømlinjeformede sekker, og heldigvis lages det sekker som passer til de fleste aktiviteter... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har både og! sekk uten sidelommer er best på skitur, lettere med skiiiikkkeliiige dobbeltak da synes jeg og helt sikkert en fordel for dem som bedriver klatring. sekker uten sidelommer er også litt lettere å håndtere under reise i fx tog,bil,buss der det er trangt om plassen.

men sommerstid liker jeg å ha sidelommer, er kanskje av den gammeldagse typen :lol:

synes det er lettere å holde orden i sekker med sidelommer, men det er sikkert en smakssak!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan nok kaste meg på bølgen og si at det nok er en forholdsvis ren smakssak. Jeg har selv begge deler, men foretrekker den uten sidelommer av ovennevnte årsaker; litt enklere å forhohlde seg til når man reiser, bedre å gå på ski med, og enkere å balansere rent vektmessig (dette fordi man ikke trenger tenke på å pakke likt på begge sider, eller flytte om vekt når man pakker om).

Selv foretrekker jeg å pakke tilnærmet alt (foruten det man bruker aller mest) i vanntette pakkeposer (med fargekoder), og deretter bare nappe opp riktig pose fra sekken når man trenger noe. :roll:

TH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.