Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har akkurat kjøpt meg en Garmin 60 csx. Og trenger kart til sommerens tur til Femundsmarka. Så jeg lurer på om det norske kartet dekker/ overlapper inn i sverige. For vi skal starte fra svensk side og padle ned til rogen.

Annonse
Skrevet

Ikkeno særlig dekning over grensa, nei. Det samme gjelder svenske Friluftskartan Pro som ikke har detaljer i Norge. Gamle Friluftskartan mener jeg å huske gikk et stykke inn i Norge.

Skrevet

Ok!

Så jeg må laste inn kart fra begge sider da?

Er ikke akkurat HI innen område, men prøver å sette meg inn i det nå.

Har hørt at man kan laste ned gratis kart på nett, kjenner dere til det eller? Er de like detaljert som de man kjøper?

Ha en fortsatt god nasjonaldag!

Skrevet
Har hørt at man kan laste ned gratis kart på nett, kjenner dere til det eller? Er de like detaljert som de man kjøper?

Hvis du mener gratis kart (f.eks. fra http://openstreetmap.org), så er de nok ikke det ennå, nei. Hvis du mener piratkopierte komersielle kart, så er de selvfølgelig det, men distribusjon av slike er jo ikke lov.

Skrevet

Det enkleste er vel kanskje å bruke papirkart på svenskesiden, for så å bruke elektronikken i Norge. Garminkartet heter Østerdalen og kan kjøpes på http://www.kartbutikken.no for kr. 698.- i 1:50000 . Du får svenskekart til GPS samme sted for noe over 1500 kroner. :lol:

Skrevet

Hei alle. Nytt medlem fra idag av. Endelig er feiringa over, og det går ann å slappe av litt med Fjellforum :lol:

Ang gps. Hvordan gjør NPL folk det idag? Det må koste 1000 vis av kr å kjøpe kart både til gps samt papirkart som backup (eller motsatt) for hele ferden, eller er det kanskje gode rabatter å få ved "storinnkjøp"!?

Skrevet

Hei, og velkommen til Fjellforum.

Kjøper man et kart i ny og ne blir det overkommelig. Personlig har jeg dekket Norge omtrent fra Larvik til Dovre med 1:50000 kart. Det følger grøvre kart over Norge med GPS´n når du kjøper, men det er kun grove oversiktskart.

Skal jeg for eksempel til Alta, så kjøper jeg et kart over aktuelt område til GPS´n. Papirkart har jeg bra med. :lol:

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.