Gå til innhold
  • Bli medlem

Film om Everest-ulykke

Anbefalte innlegg

Gjest Otto Støver
Skrevet

Fant denne filmen om en ulykke på Everest i 1996. Hadde god tid på nattevakta, så jeg så hele filmen. Den var skikkelig laget, med intervju av de som hadde overlevd. Dere finner filmen her http://www.pbs.org/wgbh/pages/frontline/everest/

Fant et sted at det koster ca 70 000 us $ å komme opp på Everest. Da får du egen guide som "tauer" deg hele veien. Ikke rart at det går galt noen ganger, når eneste kriterium for å være i taulaget er at du har masse penger og ønsker å kunne henge trofeet EVEREST på peishylla.

Annonse
Skrevet

Det er en av grunnene til at jeg aldri skal bestige Everest! Det koster flesk, det er en høy risk å ta (høydesyke, død, langvarige skader) og man kan nok få psykiske lidelser av en slik stormopplevelse slik disse ekspedisjonene kom i. :lol: Jeg sier som Tom, jeg holder meg til Jotunheimen (eller Norge generellt :) ).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.