jop Skrevet 14. mai 2008 Skrevet 14. mai 2008 Vi planlegger en tur til Loftet på lørdag. Noen som vet hvordan snøforholdene er i området og om det er greit å ta med en Gordon setter på snart 3 år som debuterer på topptur? JOP Siter
Erik Skrevet 14. mai 2008 Skrevet 14. mai 2008 Jeg kjørte forbi Loftet på mandag og det var mer enn nok snø der for en topptur. Men det smelter fort om dagen. Siter
frodeky Skrevet 14. mai 2008 Skrevet 14. mai 2008 hei, var på dyrhaugsryggen på tirsdag, måtte bære skia eit lite stykke frå turtagrø, samt ta av meg skia eit stykke oppi... I forrige veke var eg på fannaråken, var begynt å minke på snøen ved storfonni på sognefjellet og! Så det er nok ikkje så alt for lenge igjen av skisesongen..... Siter
MBK Skrevet 16. mai 2008 Skrevet 16. mai 2008 Begynner nok å bli "lappeteppe" opp mot Loftet, så vær forberedt på å bære skiene litt i starten, selv om jeg tror det vil gå helt greit å kjøre ned igjen. Loftet er en fin tur, og jeg tror nok hunden din fint kan være med Siter
Fjellfante Skrevet 19. mai 2008 Skrevet 19. mai 2008 Tenkte meg til sognefjellet til helga, ser ut til at meldingene er gode:) Hvordan er skiføret i området nå? Tenker spesielt på store ringstind og storebjørn. Siter
frodeky Skrevet 19. mai 2008 Skrevet 19. mai 2008 Hei, tindevegen mellom Turtagrø og Årdal er enda ikkje åpna, noko som gir indikasjon på god snømengde! Dog er det begynt å minke på snøen i området, men dersom du er villig til å bære skia litt oppover ringsdalen så går nok skituren fint derifra! Tindevegen er brøyta eit stykke, så du kan køyre til Ringsbotn! Ellers er nok Lauvnosryggen den mest snøsikre ryggen i området, og har ok med snø. Dyrhaugsryggen er det begynt å minke kraftig på og du må bære skia her og der! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.