pelsjegeren Skrevet 7. mai 2008 Skrevet 7. mai 2008 leter etter en kobber kaffe kjele som er rund i kantene og har en kort helle tut på ca 1 cm.tror den også har 2 bøyler for og henge den i. har slitt lenge med en annen modell som tuten bare faller av.tinnet smelter hvis kjelen ikke er full av vann.håper noen kan hjelpe meg med å svare på hvem som selger den avrudede typen m kort tut.har sett den på en nett side men finner den ikke igjenn. Siter
Gjest Srx (Ron) Skrevet 7. mai 2008 Skrevet 7. mai 2008 Er det Eagle Sharp sin du tenker på? http://www.naturmagasinet.no/eagle-sharp-balkjele-p-15/ Jeg har 2 stk på 1,5 ltr og 1 på 0,7ltr. Den lille er fin på soloturer på jakt og ved elva. Anbefales! Siter
skaufant Skrevet 8. mai 2008 Skrevet 8. mai 2008 Rast har en kjele som i prinsippet er lik: http://www.g-sport.no/gs/templates/Produkt.aspx?id=4984 Jeg har Eagle Sharp og er godt fornøyd med den. Det eneste må være at det er noe hærk å lage annen mat enn tynne supper i den, men så er den til gjengjeld svært lett, til tross for at det er stål. Siter
Frikk Skrevet 8. mai 2008 Skrevet 8. mai 2008 Denne fra RK-Smia har nok litt lenger tut enn du spør etter, men den er hvertfall av kobber: RK-Smia kobberkjele -Frikk Siter
MH Skrevet 8. mai 2008 Skrevet 8. mai 2008 Høres ut som det er Eagle Sharp sin du tenker på. Hadde en slik en, men var ikke egnet til annet enn kaffe. Nå har jeg en Trangia kjele. Håndtaket på lokket smelter riktignok om den settes midt inne i bålet, men synes den er mer praktisk for det. Begge kjelne fåes enkelt kjøpt hos mange vanlige sportsbutikker. Siter
pelsjegeren Skrevet 8. mai 2008 Forfatter Skrevet 8. mai 2008 Takk for alle svar.Får ta en titt på det som har kommet inn.Er ikke eagel sin flate jeg tenker på. Siter
pelsjegeren Skrevet 8. mai 2008 Forfatter Skrevet 8. mai 2008 var ikke noen av disse nei.den jeg tenker på er av kobber.den fra rk-smia er den jeg har som tuten bare detter av. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.