Gå til innhold
  • Bli medlem

Folket er imot snøscooterkjøring


Torgeir

Anbefalte innlegg

Jeg var innom Lom kommunes hjemmesider, og kom tilfeldigvis over denne linken: http://www.nationen.no/nyheter/article931255.ece

Det viser seg at 60% av folket ønsker å beholde dagens strenge regelverk for snøscooterkjøring; nær halvparten av disse vil til og med skjerpe det inn. Et gledelig resultat :?: Nå gjenstår det å se om politikerne hører på folket eller på dem som skriker høyest...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om så 90 % av landets befolkning ønsket innskjerping av reglene for snøscooterkjøring hadde det neppe hjulpet. Det er de enkelte kommunene som gir dispensasjoner og i en del kommuner får nærmest alle dispensasjon har jeg inntrykk av. Kautokeino og sikkert flere Finnmarkskommuner er grelle eksempler. Men det finnes en del kommuner her sørpå som også er temmelig liberale.

I dette spørsmålet og spørsmålet om hyttebygging og annen utnyttelse av strandsonen, spesielt langs kysten på øst- og sørlandet skulle jeg ønsket at all makt var lagt til Stortinget, og at de ikke delegerte slike avgjørelser til altfor liberale kommunepolitikere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kautokeino og sikkert flere Finnmarkskommuner er grelle eksempler.

Norges Naturvernforbund har nå anmeldt Kautokeino, så får vi se. De har oversett brev fra både Fylkesmann DN og MD.

Rare greier - det store flertallet av Norges befolkning ønsker en restriktiv skuter-politikk. Men, her er det penga som råder... Og som dere skriver - folk blir i dårligere og dårligere form. Blir spennende å se hvor det ender.

Den 28.4 er det "Støyfri dag" med lydvandringer utvalgte steder i Norge. Møt opp, eller gjør noe lokalt!

-lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sikker på at for 30 år siden ville tallet vært høyere, og dermed like redd for at om 30 år vil de 60% ha sunket til under 50 i takt med forråtnelsen av befolkningen. Jeg hadde håpet vi hadde hatt litt mer å gå på, men på den annen side er det jo bare en undersøkelse, en annen undersøkelse kunne fort vist et annet resultat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.