Gå til innhold
  • Bli medlem

Kjøp av GPS

Anbefalte innlegg

Hei!

Vi er flere som skal spleise på en GPS; 40-årsgave. Har i den anledning noen spørsmål jeg gjerne skulle hatt svar på. Jeg eller de andre i spleiselaget kan ikke noe om GPS, så her kommer de få kriteriene for kjøpet (mulig det blir flere etter hvert som jeg forhåpentlig får tilbakemeldinger og tips her inne):

- Ha kartfunksjon, og både støtte sjø- og landkart.

- Håndholdt, selvfølgelig.

- Pris? 2-3000 kr

- Lett å betjene

Er dette mulig til den prisen? Er det flere ting jeg bør tenke på? Han som skal få gaven vil bruke den på "helt vanlige" (altså, ikke noen ekspedisjoner eller strabasiøse ferder) turer på land, og bruken til sjøs vil begrense seg til et lystfartøy i all hovedsak innaskjærs på Trøndelagskysten.

På forhånd, takk

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Garmin colorado 300 kunne kanskje vært noe.

http://kunde.uglandit.no/Kartbutikken/TradePoint/B2C/UI/Catalog/ItemView.aspx?key=89803

Den støtter 3Dkart for både sjø og land(?) er håndholdt, og like over prisklassen din.

Test:

http://www.villmarksliv.no/tester/friluftsutstyr/article216850.ece

husk hvis du kjøper fra USA får du den mye billigere enn i norge med så lav dollarkurs som det er nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

..

- Ha kartfunksjon, og både støtte sjø- og landkart.

- Håndholdt, selvfølgelig.

- Pris? 2-3000 kr

- Lett å betjene

På forhånd, takk

:-)

I den prisklassen vil jeg anbefale Garmin 60csx som det beste og tryggeste kjøpet. Den er robust, har bra software, den har god dagslysskjerm, solide knapper, forholdvis gjerring på batteri, mange funksjoner og menyer, men er også lett å bruke for nybegynnere. Den støtter de nevnte kartformat. Kjøp ekstra minne (1Gbyte). I tillegg er det lett å få brukerhjelp da mange andre har kjøpt tilsvarende.

Har selv bare gode erfaringer med den ved følgende bruk: sykkel, padling, fjell, bil..m.m.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke Csx! Garmin GPSmap Cx er billigere og mer enn god nok. Eneste forskjellen er at Csx har barometer høydemåler og magnetisk kompass. Det trenger en bare om det ikke er gode nok satelittsignaler.

Ingen stor prisforskjell på disse nei. Google : biligste Cx 2300, billigste Csx 2400.

Garmin 60csx OLD!

SatMap active 10 er tingen;)

Det er fint å tipse om noe nytt, men så lenge den nesten ikke er testet, ikke i salg i Norge ennå, og deler av specen viser lite nytt ift eksisterende GPS osv, så blir det som å anbefale noe du bare har sett på TV. Det er ett kvantesprang mellom verifiserbare gode tester og glansede produktomtaler på noe som en gang kommer. Dessuten ligger prisen på denne langt over det som spørsmålstiller ba om.

http://gps.no/mbbs2/forums/thread-view.asp?tid=30287&posts=12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen stor prisforskjell på disse nei. Google : biligste Cx 2300, billigste Csx 2400.

Det er fint å tipse om noe nytt, men så lenge den nesten ikke er testet, ikke i salg i Norge ennå, og deler av specen viser lite nytt ift eksisterende GPS osv, så blir det som å anbefale noe du bare har sett på TV. Det er ett kvantesprang mellom verifiserbare gode tester og glansede produktomtaler på noe som en gang kommer. Dessuten ligger prisen på denne langt over det som spørsmålstiller ba om.

http://gps.no/mbbs2/forums/thread-view.asp?tid=30287&posts=12

Ja vet:) er vell grunnen til at jeg ikke kjøper den selv. Bare et lite innskudd:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.