Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Annonse
  • Svar 175
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Skrevet

Ok, da lager jeg en rebus av løsningen:

Tørke høy + etternavnet på Gaus- Roms- og Brumund + 1 konsonant + vår nasjonalfugl - kall + n ..... Da burde de fleste greie navnet. (hehehe ... :) )

Rune.

Skrevet

Da legger jeg inn en ny foss, som jeg ikke lar seg løse så enkelt (hvis da ikke noen kjenner fossen selv). Spm. blir ..... Hvilken foss er dette :roll:

Rune.

post-34-133474594857_thumb.jpg

Skrevet

Denne fossen tror jeg kanskje kan bli vanskelig for noen hver ..... Spm. blir: Hva heter fossen og hvor ligger/lå den (den er nemlig regulert) :)

Rune.

post-34-13347459507_thumb.jpg

Skrevet

Her må jeg visst supplere med tilleggsopplysninger, siden forslagene uteblir. Ok, da kan jeg begynne med fylket: 1). Fossen ligger i Hordaland fylke, men husk; den er nå regulert!

• 1 måned senere...
Skrevet

Er det noen som klarer denne da?

Kan opplyse at bildet er tatt en gang mellom 1890 og 1900.

Videre kan jeg opplyse at i dag kan fossen kun besiktiges fra innsiden av et rør.

post-4167-133474601802_thumb.jpg

Skrevet

Alldeles korrekt. Rjukanfossen slik den så ut i all sin prakt i fordums tid. Godt gjort.

Siden vi er i det alderdommelige hjørne, prøver jeg med en byfoss slik den tok seg ut på samme tid som bildet av Rjukanfossen.

post-4167-133474601829_thumb.jpg

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

Annonse

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.