Rune Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Fossen jeg la inn over er ikke enkel, det vet jeg. Tips til nysgjerrige: En bortgjemt foss i Hordaland ..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rune Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Ok, da lager jeg en rebus av løsningen: Tørke høy + etternavnet på Gaus- Roms- og Brumund + 1 konsonant + vår nasjonalfugl - kall + n ..... Da burde de fleste greie navnet. (hehehe ... ) ____________________________ Rune. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kjesso Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 eh... eh.... her luktar det Hesjedalsfoss lang veg. E Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rune Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Yep, det ble for enkelt! Hesjedalsfossen i Vaksdal lommune er riktig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rune Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Da legger jeg inn en ny foss, som jeg ikke lar seg løse så enkelt (hvis da ikke noen kjenner fossen selv). Spm. blir ..... Hvilken foss er dette ___________________________ Rune. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kardam Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Fossen på nedsiden av Briksdalsbreen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rune Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Fossen på nedsiden av Briksdalsbreen? Det er riktig, men hva heter den ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kardam Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Kleivafossen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rune Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Yep! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rune Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Her kommer en ny foss ..... Hvilken foss Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ozzi Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Her kommer en ny foss ..... Hvilken foss Rjukanfossen i et heldig øyeblikk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rune Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Yep, det er riktig! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rune Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Denne fossen tror jeg kanskje kan bli vanskelig for noen hver ..... Spm. blir: Hva heter fossen og hvor ligger/lå den (den er nemlig regulert) _____________________________ Rune. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rune Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Her må jeg visst supplere med tilleggsopplysninger, siden forslagene uteblir. Ok, da kan jeg begynne med fylket: 1). Fossen ligger i Hordaland fylke, men husk; den er nå regulert! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ods Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Rune sitt bilde: Er det Tyssestrengene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ods Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Legger inn en ny. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rune Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Nei ods, det er ikke Tyssestrengene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JPV Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 ods: Muldalsfossen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rune Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Tilleggsopplysninger til mitt bilde over: 2). Jondal kommune i Hordaland. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
eirikw Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Skyrdalsfossen. Jondal Eirik Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rune Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Yep, Skyrdalsfossen er riktig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ods Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 JPV: Nei, det er ikke Muldalsfossen. Fossen ligger i Breheimen eller i det minste i utkanten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
larka Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Er det noen som klarer denne da? Kan opplyse at bildet er tatt en gang mellom 1890 og 1900. Videre kan jeg opplyse at i dag kan fossen kun besiktiges fra innsiden av et rør. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gal Krokfot Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Sorry dårleg kvalitet på foto, men den har visse likheter med denne. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
larka Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Alldeles korrekt. Rjukanfossen slik den så ut i all sin prakt i fordums tid. Godt gjort. Siden vi er i det alderdommelige hjørne, prøver jeg med en byfoss slik den tok seg ut på samme tid som bildet av Rjukanfossen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.