mattings Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Mitt bidrag er fra en kommende nasjonalpark nordpå. Fossen har intet offisielt navn, men hvilken kommende nasjonalpark sikter jeg til, og fra hvilket vatn renner den ut fra? Her må du nok sikte til den kommende Lomsdal-Visten nasjonalpark på Helgeland? Hvilket vann det er snakk om er derimot vanskeligere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TL Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Her må du nok sikte til den kommende Lomsdal-Visten nasjonalpark på Helgeland? Hvilket vann det er snakk om er derimot vanskeligere. Riktig det, og vatnet det er Elgviddevatnet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martin Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 For deltakerne i denne tråden er nok denne svært enkel å ta - men jeg benytter anledningen til å legge ut et hyggelig minne fra en fantastisk tur. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mattings Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Jeg får vel oppsummere og komme med et nytt hint til siste fossen jeg la ut. https://www.fjellforum.no/oldLinkConverter.php?oldAttach=11202 * Ligger i Trollheimen * Bildet er tatt langs DNT sti som går forbi fossen * Ligger utenfor Trollheimen landskapsvernområde Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
andersno Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Når det gjelder mattings foss fra Trollheimen får jeg kaste frem det første jeg tenkte på: Fossåa. Nå er det snart 10 år siden jeg gikk forbi der, og det var før jeg fikk digitalkamera. Hvor bildene fra den turen måtte befinne seg er et mysterium og jeg vet ikke om jeg tør stole på husken så langt tilbake. Men allikevel; Jeg tenkte først på den nederste delen av Fossåa før den kommer ned i Folldalen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mattings Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Når det gjelder mattings foss fra Trollheimen får jeg kaste frem det første jeg tenkte på: Fossåa. Nå er det snart 10 år siden jeg gikk forbi der, og det var før jeg fikk digitalkamera. Hvor bildene fra den turen måtte befinne seg er et mysterium og jeg vet ikke om jeg tør stole på husken så langt tilbake. Men allikevel; Jeg tenkte først på den nederste delen av Fossåa før den kommer ned i Folldalen. Nei, det er nok ikke den. Fossåa ligger forresten inne i Trollheimen landskapsvernområde noe fossen på bildet mitt ikke gjør, men den ligger likevel i et landskapsvernområde... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susanne Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 @mattings Er fossen i Innerdalen landskapsvernområde? Syntes det er Fluo, som kommer ned fra Storvatnet. Men for den er skyggen feil. Kanskje er den Storfalla? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mattings Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Er fossen i Innerdalen landskapsvernområde? Syntes det er Fluo, som kommer ned fra Storvatnet. Men for den er skyggen feil. Kanskje er den Storfalla? Det er i Innerdalen ja. Du var veldig nært, men ikke helt korrekt. Jeg får vel røpe at det er Tverråa rett nedenfor Storfalla og Innerdalsporten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susanne Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Oh, det var veldig knappt. Her kommer foss-bildet mitt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
500fjell Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Mens vi tygger på Susanne sine fossefall legger jeg inn et bilde av noen som har et spesielt navn, hva er det? Tror ikke det er nedskrevet på kartene?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
steinur Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 noen som har et spesielt navn, hva er det? Tror ikke det er nedskrevet på kartene?? Fessene i Bødalen, med Brattebakken i bakkant, noen år siden jeg har sett terrenget i sommerdrakt. Sommerruta til Lodalskåpa går mellom fossene, vinter/vår er det ofte greiest å ta seg opp litt til ve for den til ve. (Får lyst til å gå inn i bildet) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
500fjell Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Full score, den var vel for lett for deg, Steinur Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
500fjell Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Hvilken foss er dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
500fjell Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Trenger dere et tips?: Fossen ligger i Hjølmadalen og forsyner Veigvassdraget med vann. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aleks Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Ligna litt på Vøringsfossen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
500fjell Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Ligna litt på Vøringsfossen. Det er nok ikke Vøringsfossen, den fossen ligger forøvrig ikke i Hjølmadalen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
afe Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Hvilken foss er dette? Vedalsfossen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
500fjell Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Vedalsfossen. Det er Vedalsfossen og Vedalsjuvet sett fra veien opp Hjølmadalen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sbj123 Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Oh, det var veldig knappt. Her kommer foss-bildet mitt. Vet ikke hva fossen heter, men elva heter Ædna og er en liten mil nord for Odda på vestsiden av Sørfjorden. Folgefonna i bakgrunnen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lindap Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Mens det tygges på TL sitt bidrag legger æ en ny foss, denne ligger i finnmark. Jeg mener å ha sett en slik foss i Finnmark ikke langt fra en parkeringsplass ved veien. Er bare litt usikker på om det var Altaelva eller Tana. Siden Tana er veldig bred, tipper jeg at den er i Alta-elva. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susanne Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Vet ikke hva fossen heter, men elva heter Ædna og er en liten mil nord for Odda på vestsiden av Sørfjorden. Folgefonna i bakgrunnen. Du har rett! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
500fjell Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Har noen sett denne fossen før? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susanne Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Det er Njupeskär i Fulufjället Nasjonalpark i Sverige. Høyest foss i Sverige. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
500fjell Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Det er Njupeskär i Fulufjället Nasjonalpark i Sverige. Høyest foss i Sverige. Det er helt riktig Susanne! Var over grensa og gikk på bla. Nipfjäll. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susanne Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Det er en fin område. Jeg var der for noen år siden. Var du også på Stora Göljan hvor 1997 et mudderras gikk ned? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.