steinur Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Mørkrisdalen er riktig, fossen er Drivandefossen, gir deg en herlig dusj på en bratt tur, til eller fra Åsetvatnet, med kort vei til Fast eller over til bl. a. Arentzbu. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dag G - Evje Skrevet 1. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2008 mattings skrev: Dette er nok Imofossen, i Reisadalen i Troms Riktig det mattings. En buldrende opplevelse Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mattings Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Fortsatt i nord. Fortsatt i Reisadalen ser jeg. Hvilken foss det er kan jeg ikke si. Har den et navn? Jeg prøver meg med en foss til fra Sør-Norge. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dag G - Evje Skrevet 1. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2008 Joda, en så fin foss må jo ha et navn. Jiertafossen. Tok et par fine ørreter under den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
steinur Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Til Mattings siste, "foss.jpg": Flott foss og utrolig fint bilde, på høyde med det fineste maleri. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oyvindbr Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Oj, mange flotte fosser og landskapsbilder med på kjøpet Til steinur; jeg visste etterhvert at navnet måtte ende på -andefossen, men hadde helt glemt at det var Drivandefossen. Mørkridsdalen er en flott og spennende dal! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FU Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Eg prøver meg igjen med ein foss. Nære ein fjord, fossen pregar også namnet på stølen i framgrunnen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RobinM Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Litt vanskelig min kanskje. Her viser jeg utløpet. Er i sør-trøndelag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dag G - Evje Skrevet 2. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2008 Virkelig et flott bilde, mattings. Manglet bare en bjørn ute på myra. Venter på løsning......... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dag G - Evje Skrevet 2. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2008 FU skrev: Eg prøver meg igjen med ein foss. Nære ein fjord, fossen pregar også namnet på stølen i framgrunnen... Stølen skulle vel ikkje heiter Fossesete. Skulle vel ligge inne i Arnafjorden ?. Ein arbeidskollega frå Sogn meine å kjenne seg att. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mattings Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Jeg får komme med et hint til bildet mitt (https://www.fjellforum.no/oldLinkConverter.php?oldAttach=11171) og se om det kan hjelpe. Fossen ligger om ikke i Trøndelag (det er nok et definisjonsspørsmål), så meget nært. Den ligger også et godt stykke fra nærmeste vei, inne i en av fjellheimene. Takk forresten for tilbakemeldingene på bildet. Jeg var såpass fornøyd med det selv også, så en kopi av det henger på veggen i stua. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Litt vanskelig min kanskje. Her viser jeg utløpet. Er i sør-trøndelag. Din er vel fra Femundsmarka RobinM, og viser nedre Mugga. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RobinM Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Korrekt, Nils. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FU Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 FU skrev: Eg prøver meg igjen med ein foss. Nære ein fjord, fossen pregar også namnet på stølen i framgrunnen... Stølen skulle vel ikkje heiter Fossesete. Skulle vel ligge inne i Arnafjorden ?. Ein arbeidskollega frå Sogn meine å kjenne seg att. Jau, kollegaen din kjenner seg riktig att! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dag G - Evje Skrevet 2. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2008 En perle fra indre Agder med et tragisk-romantisk sagn knyttet til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
asghegg Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Prøver meg med et bilde fra troms Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
andersno Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Til mattings bilde: Kan det være Slettåfossen som ligger ovenfor Trollheimshytta? Bildet er i så fall tatt fra en av myrene i Folldalen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
barre Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Angående Mattings bilde: Ja, det är nog Trollheimen som Andersno säger, men jag tror att det är en foss i vassdalen istället... här är en annan bild ifrån den fossen jeg menar, den kommer ifra Vassvattnet, och syns som en vit strimma långt bort. Lite grand till höger om bildens mitt: http://www.denhoganord.se/trollheimen05/DSCN2533d.jpg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mattings Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Til mattings bilde: Kan det være Slettåfossen som ligger ovenfor Trollheimshytta? Bildet er i så fall tatt fra en av myrene i Folldalen. Riktig, det er Slettåfossen i Trollheimen. Bildet er tatt på en av myrene langs stien inn til Trollheimshytta fra nord. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mattings Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Jeg kan jo prøve meg med en til foss fra Trollheimen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dag G - Evje Skrevet 3. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2008 asghegg skrev: Prøver meg med et bilde fra troms Trur det må være Målselvfossen ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
asghegg Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 asghegg skrev: Prøver meg med et bilde fra troms Trur det må være Målselvfossen ? Trodde Mattings skulle ta den tvert Men helt rett Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mattings Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Trodde Mattings skulle ta den tvert Hehe... Joda, jeg tok den tvert. Tenkte bare å slippe til andre først. Det kan jo nevnes at Målselvfossen er uoffisielt kåret i NRK til norges nasjonalfoss. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TL Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Mange flotte fosser her! Mitt bidrag er fra en kommende nasjonalpark nordpå. Fossen har intet offisielt navn, men hvilken kommende nasjonalpark sikter jeg til, og fra hvilket vatn renner den ut fra? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
asghegg Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Mens det tygges på TL sitt bidrag legger æ en ny foss, denne ligger i finnmark. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.