Gå til innhold
  • Bli medlem

Mitt første telt!


gremlin

Anbefalte innlegg

:D Satt og mimret over noen gamle album her en kveld, og fant ett bilde av mitt aller aller første telt!! Det het "Vidda" og kostet hele 160.- kr på det lokale samvirkelaget tidlig på syttitallet. "Vidda" var en trofast sliter i mange år, tålte mye juling og jeg kan nesten ikke huske att det var gjennomvått...(kanskje det ikke regnet i østerdalen før??) Som dere ser var det snakk om ett enkelt en-duks nylontelt, stengene var tredelte aliminiums stenger.

Teltet sto som regel oppe ett eller annet sted hele sommeren, og ble også benyttet på noen få vinterturer!!

Jeg ble konfirmert på syttitallet, og fikk hele 1500.- kr i konfirmasjonspenger - da ble det kjøpt inn telt, sovepose (isbjørn eller var det delfin), ryggsekk (bergans 50L), kniv og teleskopisk markstang (tjøstheim) - fiskestanga bruker jeg den dag i dag!! MEN enda hadde jeg mye penger igjen :D

post-3769-133474531982_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.