gremlin Skrevet 28. april 2008 Skrevet 28. april 2008 Satt og mimret over noen gamle album her en kveld, og fant ett bilde av mitt aller aller første telt!! Det het "Vidda" og kostet hele 160.- kr på det lokale samvirkelaget tidlig på syttitallet. "Vidda" var en trofast sliter i mange år, tålte mye juling og jeg kan nesten ikke huske att det var gjennomvått...(kanskje det ikke regnet i østerdalen før??) Som dere ser var det snakk om ett enkelt en-duks nylontelt, stengene var tredelte aliminiums stenger. Teltet sto som regel oppe ett eller annet sted hele sommeren, og ble også benyttet på noen få vinterturer!! Jeg ble konfirmert på syttitallet, og fikk hele 1500.- kr i konfirmasjonspenger - da ble det kjøpt inn telt, sovepose (isbjørn eller var det delfin), ryggsekk (bergans 50L), kniv og teleskopisk markstang (tjøstheim) - fiskestanga bruker jeg den dag i dag!! MEN enda hadde jeg mye penger igjen Siter
Arket A4 Skrevet 28. april 2008 Skrevet 28. april 2008 Har sovi sikkert 60 netter i sånt telt. Sjelden våt ... Fet elgbikkje, verdens fineste hund Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.