Gå til innhold
  • Bli medlem

Hodeplagg størrelser?


Kristianrk

Anbefalte innlegg

Annonse

Jeg kjøpte nettop ny lue, en Lowe Alpine-lue med øreklaffer. (visstnok en luemodell som har sett lik ut siste 20 år?) Jeg prøvde først L, altfor lite. Så XL. Den passet akkurat, og var forøvrig den største de hadde i butikken. Ifølge hun som jobbet der hadde luestørrelsene "krympet" siste tiden, så neste gang de skulle bestille luer (neste vinter blir det vel) skulle hun sørge for at det ble bestilt flere store størrelser.

Jeg må legge til at jeg er ganske "tjukk i hue", tror jeg vanlighvis er størrelse 60.

Syns forøvrig at det er håpløst å vite nøyaktig hvilken størrelse forskjellige plagg o.l er i. Når jeg skal kjøpe nye sko har jeg ikke den videste anelse om hvilken størrelse jeg kommer til å ende opp med. I skohyllen hjemme hos meg står det sko i både 44, 45, 46. (og for ikke så lenge siden noen i 43 også) Så å kjøpe slikt uprøvd på nettet gidder jeg ikke. Altfor stor risiko for at det ikke passer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her burde jo nettbutikken være flinkere til å oppgi eksakte mål. Håpløst å handle ut i fra kun s,m,l, xl etc.

Jeg har handlet endel fra rei.com og syns de er meget bra på dette. De har egne tabeller for hvert merke de fører, aldri bommet på en str faktisk og slik bør det være!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.