Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilke fjell ser vi her fra ruteflyet til Oslo.


Gjest Fjellfinn

Anbefalte innlegg

Gjest Fjellfinn

Var ute på vift idag, og på hjemtur satt jeg på styrbord side og knipset vedlagte litt etter halvveis hjem. Hvilke fjell ser vi ?

;)

post-511-133474528026_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Fjellfinn
Nordre, Midtre og Søre Sølen.

Flott flyvær i dag ja. Tok flyet samme vei i dag jeg også, men satt på motsatt side ;)

Det var det jeg trodde ja, skulle kanskje ropa "Sølen ??" for å se om noen responderte ?

Neste, en diger og meget markant pigg, kom litt brått på, men jeg tenkte noe med elg?

post-511-133474528033_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok Elgpiggen, ja. Den ligger på grensa mellom Tolga og Rendalen kommune. Nærmeste dal i nord er Øversjødalen (ikke Holøydalen, den er litt lenger nordøst) og Spekedalen ligger på sørsiden i Rendalen kommune.

Og for å reklamere litt for toppene i dette områdene kan jeg tipse om http://www.4summitrace.no/. 4 fine topper og ganske mye distanse å tilbakelegge på sykkel og til fots.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjellfinn
Det er nok Elgpiggen, ja. Den ligger på grensa mellom Tolga og Rendalen kommune. Nærmeste dal i nord er Øversjødalen (ikke Holøydalen, den er litt lenger nordøst) og Spekedalen ligger på sørsiden i Rendalen kommune.

Og for å reklamere litt for toppene i dette områdene kan jeg tipse om http://www.4summitrace.no/. 4 fine topper og ganske mye distanse å tilbakelegge på sykkel og til fots.

Legger så ut dette håpløse bildet av Jotunheimen, ser vi de store ?

post-511-133474528039_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger så ut dette håpløse bildet av Jotunheimen, ser vi de store ?

De mørke fjellveggene som utpeker seg midt i bildet og ganske langt bak, er Hurrungane.

Nærmere/foran, og lenger mot venstre strekker fjellene mellom Bygdin og Gjende seg. Her ses også en del snøfrie stup.

Sentrum av Jotunheimen har du til høyre. Den mørke pyramiden øverst/bakerst, langt til høyre, er store Smørstabbtind (2208).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjellfinn

Sentrum av Jotunheimen har du til høyre. Den mørke pyramiden øverst/bakerst, langt til høyre, er store Smørstabbtind (2208).

Så jeg traff ikke Norges tak da nei...

Rondane var jo et vakkert syn, tror jeg fikk med det grøvste (?):

post-511-13347452809_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.