Gå til innhold
  • Bli medlem

Nunatakker som takker for seg???

Anbefalte innlegg

Det har blitt et par topper som ikke er ekte nunatakker her, så jeg tar sjansen på et spørsmål til om topper som har normalrute (så vidt jeg vet) over bre.

Hvordan er det å komme seg sydfra (f.eks som en combi med Stølsmaradalstinden) opp til Midtre Ringstind og eventuelt videre til Austre uten å krysse bre? Er det noen skumle steder der?

Sydfra? Den vanlige adkomst er fra N: Ringsdalen og opp den vesle Ringsbreen til Ringsskaret.

Ringsbreen til Ringsskard, har jeg gått mange ganger og aldri brukt tau. Det er lite sprekker der, men det er noen små sprekker,

som bare gir plass til et bein! Det er mange år sia jeg gikk der!

Når du står i Ringsskard, er du mellom M og A Ringstind og det er innsteget til begge. Jeg har bare gått Mellomste Ringstind.

Stølsmaradalstind er lett å komme opp fra Gravdalen, men å traversere Vikingskard fra Stølsmaradalstind er klatring. Har ikke sjøl gått der,

men i den gl. engelske fører "Climbs in the Norway" står den som "moderately difficult", så det er vel grad 3-4?

På Stølsmaradalsbreen er det mange sprekker, så der er det full breutstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.