Gå til innhold
  • Bli medlem

Øst/vest Sibirsk Laika

Tiri

Anbefalte innlegg

Annonse

Er sikkert andre som vet mere om laika-rasene enn meg, men jeg kjenner til en som har en. Og den laika'en er en helt rå jaktmaskin. Den viker ikke unna jerv og gaupe, men havner gjerne i direkte slåsskamper under jakt. :D Det er vel en hund som jakter på alt mulig også, stort og smått. Har tanker om å skaffe meg en laika selv engang, om jeg skal ha jakthund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tenkt å lære den opp på rovvilt, og da spesielt bjørn :( .

Har også lyst til å lære den å søke opp kadaver :D .

I tillegg skal dette være en hund man kan bruke på elgjakt i bjørneområder :wink: .

Men vil gjerne vite litt mer om hvordan den fungerer ellers...

Om de fungerer som familiehunder også, og da med barn, eller om dette er en skarp hund?

Ble kanskje litt mye dette :):) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 måneder senere...

denne hunde rasen er helt fantastisk....bruker min til jakt, klauv og kjører 12 spann om vinteren med den og husky....men den er mest berengnet på løs hund på jakt.....er jo faktisk på hunden sine primiser man jakter da, eller???

snakk med noen som har en slik hund og hør på deres erfaringer, den må tros alt ha en leder som er sterk

men anbefaler den på det sterkeste.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.