Valencia Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 http://www.tinderangling.no/Tur/tur070421.php Linken viser nest nederst et kart der Tinderanglerne står rett ned fra Veotind-massivet og ned til øvre Veodalen. Er dette en komfortabel rute ned,eller byr den på spenning nå vinterstid? Hvor vanskelig er eggen mellom Østre Memurutind 2301 og Memurutind Ø2 2151 med tørt fjell? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Hvis Ø2 er den knausen jeg tror det er, så kan jeg ikke huske at den eggen var spesielt vanskelig da jeg var der sommeren 2005. Litt luftig er det jo, så man må være forsiktig. Å ta seg videre fra Ø2 og ned i Memurudalen går også fint an, men det er bratt og løst og kronglete. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ods Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Denne ruta har jeg benyttet mange ganger på vinteren. Første gang var min yngste sønn på ti år med da vi dro ned der på ski. Hvis snøen er steinhard, kan en til en viss grad benytte steinrøysa øst for snøbakken. Dette er en mye raskere vei mellom Glitterheim og Styggehøbreskaret enn kvistaløypa. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Valencia Skrevet 15. april 2008 Forfatter Del Skrevet 15. april 2008 Tusen takk for opplysningene! Ods: da kommer en opp vest for topp 1810, ikke sant? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Har omtrent samme erfaring med ryggen mellom Ø1 (2301) og Ø2 (2151) som El Gringo. Jeg fulgte mye kanten av breen pga enkelte småhamre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Valencia Skrevet 16. april 2008 Forfatter Del Skrevet 16. april 2008 Takk for flott bilde, Nils! Sitter og pendler mellom å konkludere med om 2151 er sommer/vintertopp Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Og slik ser det ut nedenfra...merk forøvrig primærfaktor-sjåvinismen i tittelen på innlegget mitt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Busken Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Spenningen ned mot Veodalen på vinterstid består nok først og fremst i rasfaren da det er langt nok og bratt nok til at slikt må vurderes. Ville hatt med øks og kramponger i tilfelle glatte forhold. For de som er opptatt av 10-metringene skal det sies at Arne Tinderangler har funnet to sterke kandidater ved Østre Mumurutind: en nordøst for Ø1 og en nordøst for Ø2. De sees som korte avstikkere på kartet Valencia refererer til og den ene har hans kalt "nordøst for Ø2". Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morten Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 For de som er opptatt av 10-metringene skal det sies at Arne Tinderangler har funnet to sterke kandidater ved Østre Mumurutind: en nordøst for Ø1 og en nordøst for Ø2. De sees som korte avstikkere på kartet Valencia refererer til og den ene har hans kalt "nordøst for Ø2". Den førstnevnte er jeg veldig usikker på, er nok i grenseland - den andre er bombesikker med mindre man skal ekskludere topper som ikke består av fast fjell. Har en mistanke om at sistnevnte for en stor del består av "gjenglemt" morenemateriale som ligger i en haug nedi botnen. Om den skal telle med, snakker vi trolig om den minste toppete 2k topp, siden den ligger gjemt og glemt nede i en botn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Valencia Skrevet 16. april 2008 Forfatter Del Skrevet 16. april 2008 Den førstnevnte er jeg veldig usikker på, er nok i grenseland - den andre er bombesikker med mindre man skal ekskludere topper som ikke består av fast fjell. Har en mistanke om at sistnevnte for en stor del består av "gjenglemt" morenemateriale som ligger i en haug nedi botnen. Om den skal telle med, snakker vi trolig om den minste toppete 2k topp, siden den ligger gjemt og glemt nede i en botn. Den teller med, topp er topp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ods Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Tusen takk for opplysningene! Ods: da kommer en opp vest for topp 1810, ikke sant? Ja, riktig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.