Gå til innhold
  • Bli medlem

Hardangervidda august 2008


Red Devils

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har tenkt å bruke en uke av ferien min på Hardangervidda. Siden jeg ikke har noe spes turerfaring i det området lurte jeg på

om noen her inne har noen synspunkter/endringer/ forslag på følgene rute. Og evnetuelt når denne turen passer best (uten ski).

Rute: har7 Rjukan (Gvepseborg)-Helberghytta

Rute: har9 Helberghytta-Kalhovd

Rute: har12 Kalhovd-Mårbu

Rute: har16 Mårbu-Lågaros

Rute: har29 Sandhaug-Lågaros

Rute: har104 Sandhaug-Litlos

Rute: har89 Torehytten-Stavali

Rute: har88 Stavali-Lofthus

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du sier august, har du i hvert fall tenkt på riktig periode. Jo mer vest på vidda, jo senere i august du bør planlegge. I fjor var det nok rimelig mye snø i begynnelsen av august har jeg hørt. Men selv om det er litt snø igjen, er det ikke verre enn at du må krysse noen snøfelt på nordsiden av fjellene. Snøen er ganske fast så sent på året, så dette kan du bare gjøre på sko. Snakk evt. med hyttevaktene i begynnelsen av ruten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som en grei vandring. Turen fra kanten av vidda ned til Lofthus er en opplevelse om du skulle slumpe borti en godværsdag. Hvis formen er god etter endel dager i fjellet, kan distansen Torehytten-Lofthus gås på en lang dag. Og Hårteigen bør du svinge oppom på veien. Din uteglemte etappe Litlos-Torehytten går rett forbi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.