Red Devils Skrevet 14. april 2008 Skrevet 14. april 2008 Hei Jeg har tenkt å bruke en uke av ferien min på Hardangervidda. Siden jeg ikke har noe spes turerfaring i det området lurte jeg på om noen her inne har noen synspunkter/endringer/ forslag på følgene rute. Og evnetuelt når denne turen passer best (uten ski). Rute: har7 Rjukan (Gvepseborg)-Helberghytta Rute: har9 Helberghytta-Kalhovd Rute: har12 Kalhovd-Mårbu Rute: har16 Mårbu-Lågaros Rute: har29 Sandhaug-Lågaros Rute: har104 Sandhaug-Litlos Rute: har89 Torehytten-Stavali Rute: har88 Stavali-Lofthus På forhånd takk Siter
500fjell Skrevet 14. april 2008 Skrevet 14. april 2008 Har du glemt distansen Litlos-Torehytten? Siter
Red Devils Skrevet 15. april 2008 Forfatter Skrevet 15. april 2008 Du har helt rett, den skal med ja Er det noen her som har gått fra rjukan til lofthus her? Siter
Lindap Skrevet 15. april 2008 Skrevet 15. april 2008 Siden du sier august, har du i hvert fall tenkt på riktig periode. Jo mer vest på vidda, jo senere i august du bør planlegge. I fjor var det nok rimelig mye snø i begynnelsen av august har jeg hørt. Men selv om det er litt snø igjen, er det ikke verre enn at du må krysse noen snøfelt på nordsiden av fjellene. Snøen er ganske fast så sent på året, så dette kan du bare gjøre på sko. Snakk evt. med hyttevaktene i begynnelsen av ruten. Siter
snilen Skrevet 15. april 2008 Skrevet 15. april 2008 Det høres ut som en grei vandring. Turen fra kanten av vidda ned til Lofthus er en opplevelse om du skulle slumpe borti en godværsdag. Hvis formen er god etter endel dager i fjellet, kan distansen Torehytten-Lofthus gås på en lang dag. Og Hårteigen bør du svinge oppom på veien. Din uteglemte etappe Litlos-Torehytten går rett forbi. Siter
500fjell Skrevet 15. april 2008 Skrevet 15. april 2008 Anbefaler en tur oppom Hårteigen på ruta fra Litlos til Torehytten Siter
Red Devils Skrevet 15. april 2008 Forfatter Skrevet 15. april 2008 Takk for gode tips! Ja har hørt at stigningen ned til Lofthus er utrolig bra! Og jeg skal få med meg en tur opp til Hårteigen på veien. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.