Gå til innhold
  • Bli medlem

Gps-kart-data


Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurer på følgende. Når du laster ned kart-ruter fra gps og inn på dataen, kan du jo ta ut høydeprofil. Noen som vet hvordan den kan lagres som et eget dokument.

Jeg har Garmin gps, og bruker det dataprogrammet som fulgte med gps'en.

mvh

Thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hva du vil og hva du kan. Vedlagte graf er en høydeprofil fra GPS'en min. Jeg lagret sportloggen som GDB-fil, brukte gpsbabel til å få ut dataene på et lesbart format (garmin_txt) redigerte på dataene ved hjelp av et regneark, dumpet resultatet på en CSV-fil og plottet grafen med GNU plotutils på Linux. Det er ikke alle som finner det like praktisk. Derfor "kommer an på....".

post-794-133474522246_thumb.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min enkle metode for dette er:

1. Vis profilen i MapSource

2. Kopier med ctrl-PrtScn

3. Lim inn i IrfanView

4. Beskjær ved å merke og crop'e

5. Lagre som .jpg

Legger ved høydeprofilen for en tur fra Gjevilvasshytta til Jøldalshytta sist lørdag.

post-474-133474522369_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hjelp, tenker eg må sette broderen på saken som er mye mer datakyndig en meg :wink:

Se seksjon Hvordan kopiere et Windows vindu eller skjermbilde inn i et bilderedigeringsprogram

i forumtråd Lage og tilpasse bilder, vedlegge bilder og andre filer i poster

dvs kopier skjermbilde eller vindu, lim det inn i et bilderedigeringsprogram, klipp ut delen av bildet du skal bruke og lagre utklippet, dvs bildet, i egen fil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.