Gå til innhold
  • Bli medlem

Med fem karameller og 1/2L vann

steinur

Anbefalte innlegg

Annonse

Kan godt se at det mangler litt, ja:

Folk kaller turen Jardalen rundt (i Gloppen), kan selvsagt gåes begge veier. Det er ingen særlige farer annet enn muligens rundt Søreidskaret. Igår var det biten ned fra Storevarden til skaret som var utfordringen, med fin puddersnø (som klabbet i stegjerna) som vekslet med ishard skare; jeg var på nippet til å returnere samme vei som jeg kom. Jeg bruker alltid å ha med stegjern, snøøks og litt tau på denne turen, uansett hvilken vei jeg går den, tror ellers kanskje den vanligste vei er motsatt av min igår. Turen er vel ca 18 km i luftlinje, en god del opp og ned, ideell for kortfeller (subj); rennet ned igjen er ikke særlig bratt, men alltid tåreproduserende; igår var det mulig å kruse langt ned i skogavakset, i antydning til slushsnø. Tidsbruk 3-7 timer, avhengig av føre og evt teaterforestilling.

1 Mummitrollene.

2 Crux og dropp høres litt veldig ut, men tror det er riktig å sikre her mange ganger, det er lagt ut tau til sommerbruk. (Kan tenke meg det er endel som stusser over "rapellankeret")

3 Reinsdyras rike.

4 Herfra er det siste bildet tatt, kunne kanskje gitt det denne beskrivelsen: Øverste del av turen i "horisonten" fra ve mot hø, Søreidskaret laveste punkt i profilen (litt til ve)

post-4080-133474521506_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.