Gå til innhold
  • Bli medlem

gule flammer i Trangia gassbrenner

Anbefalte innlegg

Gjest UtPåTurOgAldriSUr
Skrevet

Håper noen vet hvordan å bli kvitt de..

har nok sølt diverse ned på brenneren, men burde ikke dette brenne opp etterhvert? (tenker på potetmos, fett, etc. etc.)

Annonse
Skrevet

Du blir nok nødt til å ta den "store" rengjøringsjobben.

Demonter så mye som mulig.

Legg brennern i blødt i varmt vann, en ts sitron eller vinsyre og en dråpe zalo.

Vask med oppvaskbørst/tannbørst eller liknende når den har fått en liten time i "Superrensen"

Vær nøye med dysa.

Lykke til

Gjest UtPåTurOgAldriSUr
Skrevet

takk for svar.

men det eneste eg klarer å demontere er å åpne ventilen/skru ut den knotten som regulerer gass pådraget.

også: når eg titter inn i åpningen som man skrur gassen på, så ser det ut som pakningen sitter skeivt. Men jeg ser heller ingen måte å komme til eller bytte den pakningen på...

Og bare for å ta det og: er det noe inni ventilen som kan fryse? På tur i sikkert -20 så skrudde eg hva eg ville på ventilen, men selv om den var helt igjen, så fortsatte gassen å brenne. Det hjalp å tine den opp med hender og lighter.

Gjest UtPåTurOgAldriSUr
Skrevet

tjohei! eg klarte å demontere mer. Det finnes luftehull nederst på dysen. Der stakk eg en umbrakonøkkel inn, så er det lettere å få tak til å skru dysen av. Og der var en mutter som tilsynelatende blokkerte gasstilførselen, som man også kunne skru ut. I tilfelle noen har lyst å vite det.. :wink:

Skrevet

Trangia gassbrenner, se manual:

http://trangia.se/core/files/4109.Bruksanvisning%20GB74.pdf

Gjør grundig rent som Rune foreslo.

O-ringen burde ikke være noe problem hvis det ikke lekker gass der, og siden du fikk gule flammer så kommer det gass frem til brenneren.

Den øverste delen merket 4 i manualen tåler sikkert en tur i oppvaskmaskinen, og da er nok hele greie frisk igjen når det er tørt og skrudd sammen.

Alle delene skal nok være med slik de var før du begynte.

dsk

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.