Lizaveta Skrevet 30. mars 2008 Skrevet 30. mars 2008 Jeg er en jente på snart 19 år, som planlegger å gå fra Bergen til Oslo i sommer. Fra tidligere har jeg ikke noen spesiell erfaring med lengre fotturer, og ønsker derfor gode råd til å ta med på veien. Er det noen som har gått dene distansen før, og som har en formening om hvilken rute jeg bør velge? Hvor lang tid bør jeg beregne? Forøvrig trenger jeg også noen å gå sammen med, i og med at jeg ikke ønsker å gå min første, lengre fottur helt alene... Siter
justanothernut Skrevet 31. mars 2008 Skrevet 31. mars 2008 Om du søker litt rundt finner du en tråd fra i fjor med samme tema! I allefall om rutevalget. Siter
Geb Skrevet 1. april 2008 Skrevet 1. april 2008 Tenkte kanskje å gå samme turen selv i sommer. Når er det du hadde tenkt? 2-3 uker er visst sånn ca vanlig tid på denne turen, har jeg hørt.. Siter
Lizaveta Skrevet 3. april 2008 Forfatter Skrevet 3. april 2008 Sitat Tenkte kanskje å gå samme turen selv i sommer. Når er det du hadde tenkt? 2-3 uker er visst sånn ca vanlig tid på denne turen, har jeg hørt.. Akkurat når vet jeg ikke, men det blir nok en gang i juli eller august. Siter
Etsvends Skrevet 3. april 2008 Skrevet 3. april 2008 det går kanskje å ta denne turen på 2 uker med lett sekk, bo på hytter og god form. Tenker dere på tyngre sekk m telt og det hele ville jeg satt av 3 uker m mulighet for å forlenge til 4 Et tips er å starte rolig uten å stresse i starten. Det er viktig å la beina venne seg til belastningen hver dag. Altså ikke går 12 timer hver dag fra starten av til beina er såre og vonde. Da kan det fort gå ut over knær og ankler. Jeg har erfaring med akuratt dette på ett forsøk på denne turen. Siter
vertikal Skrevet 9. juli 2008 Skrevet 9. juli 2008 http://www.aftenposten.no/reise/nyheter/article2527612.ece Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.