Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da er ferien slutt for denne gang og det var vel på tide å slenge sammen nok en turrapport.

Overraskende nok er det denne gang fra Jotunheimen :!:

Hadde noen "flotte" dager i telt på Veobreen og kom meg opp på noen flere topper.

Det ble noen heftige turminner denne gangen også, spesielt husker jeg den gangen jeg ble truffet av 4 fotoner :)

http://mineturer.net/jotunheimen/2008/pasketur.php

Fortsatt bare beklage feil i bildeteksten i firefox, opera etc, fungerer bare i IE dessverre enda

Annonse
Skrevet

Halloooo!! Fy f..for en tur spør du meg!! I mangel på tur i helga har jeg sett på rapporter og bilder på Fjellforum i flere timer og planlagt turer utover våren/sommeren. Memurutindene er et av målene. En del spenstige punkter der og disse skal tas i fint vær ja...At du "rotet" deg oppi der med det været var vel på kanten....eller eggen kan man vel si!! Du har jo flere topper der oppe igjen så vi får vel opp seinere...en slik flott tinderekke fortjener godvær. :) Takker for fin rapport med god innlevelse og flotte bilder fra en meget barsk natur! Neste tur må DU også få godvær!! Ser fram til flere barske turer!! :!:

Skrevet
Neste gang skal jeg ha bra vær ja :wink:
Det er ikke første gang du har skrevet dette nå :D

Det var jo som vanlig en sprek beretning fra din side. Den maska så dessuten god ut. Skulle hatt den på tur natt til lørdag tror jeg.

Gratulerer med 200 topper forresten!!!

Skrevet

Gratulerer med 200 topper!

Det var ikke vanskelig å regne ut at det var Mayhassen som kom gampende på truger i drepende fart ned fra Spiterhø i sin grå jakke og med målrettet blikk. Jeg hadde vært for rask med planleggingen om morgenen og trodde Leirhøe N lå et sted utover ryggen der vi møtte deg. For å få med den fantastiske nedkjøringen ble det ikke til at vi gikk bortom denne gangen. Jeg tok imidlertid turen opp igjen dagen derpå og fikk nedkjøringen på nytt med nye 30 cm løssnø ned Leirgrove. :wink:

Synd dere bommet på tidspunktet. Vi dro hjem tirsdagen og deretter opp igjen fredag. Fikk tre kalde men fine dager lørdag til mandag. Kan bekrefte at området egner seg veeeldig bra for turer i solskinn. Dagens vindstille, solrike tur opp Veoskaret fra Hellstugusiden og opp på Veobreatinden ble et verdig punktum på en innholdsrik påske med veldig variert vær med utgangspunkt Spiterstulen. Lørdagens kalde tur opp Hellstugubreen og opp Memurutind V3 og V4 vil også bli husket. :D Søndag ble det en skikkelig idiot-samle-tur med tre pf 10 topper for å "rydde opp" på andre siden av Visdalen. Lindebergtinden vest og et par gjenstående av de Nordre Bukkeholstindane ble endelig krysset av på lista.

Skrevet

Takker takker og takk for sist Busken

Tror jeg aldri hadde kjørt ned uten å tatt med den nordre, men du liker sikkert nedkjøringene ganske bra skjønner jeg :)

Er litt kjedelig med sånn obligatoriske avkrysningsturer, men det er nå turer det også da!

For å omformulere meg litt Morten så skal jeg heller si; Jeg håper det blir bra vær til helga :P

Skrevet

Takk for sist, ja!

Hadde vel normalt gått bortom nordre Leirhø jeg også, men pikene var veeeeldig klare for den eksepsjonelt gode nedfarten og er man på piketur, så gjelder pikenes regler :D Turen opp dagen etter var fin siden Leirgrove nok var en av de få stedene i området det var vindstille og bare tuslet oppover i eget tempo alene og gledet meg til nedkjøringen mens BabySnupp var på Spiterstulen og pakket teltet og sorterte underbukser og liggeunderlag slik at det bare var å dusje og dra hjem. Komfort :P

Avkrysningsturen om de nordre Bukkeholstindane og Lindebergtinden V fulgte stort sett samme ruta som førerne på Spiterstulen kaller "Styggehø rundt" så turen var en fin og variert brerunde med bittesmå avstikkere fra breene.

Skrevet

Siden du også gikk deler av denne turen med ”bind for øynene”, smakte det vel ekstremt godt ja med de solstreifene du fikk rundt Spiterhø. Sånn ser det egentlig ut Mayhassen. 8)

Forresten en original variant du hadde av store Memurutind-traversen. :) Å rote bortover den i sånt vær a’gitt… Du bør ha vært ute en vinterdag før da, og det har jo du. :)

Og grattis med de 200! Du er godt i gang med siste halvpart nå…

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.