madsemann Skrevet 14. mars 2008 Skrevet 14. mars 2008 Familien min har endelig fått bygd seg hytte på fjellet og denne påsken blir første skikkelige bruks uke. Hytten ligger på Myrland, langs fjellovergangen Hol-Aurland, ikke langt fra Hallingskarvet skisenter. Jeg har tidligere gått mye på langrenn i området, men aldri på topptur. Så jeg lurer på om noen vet om noen fine toppturer rundt myrland? Håper på svar! Hilsen Mads Siter
Oddvar Skrevet 1. april 2008 Skrevet 1. april 2008 Vel, påsken er vel overstått, og du har sikkert brukt dei fine dagane til å bli kjent i området. Egentlig er det vel berre å ta kartet over Hallingskarvet og velge og vrake blant alle toppar du ser. Opp på Hallingskarvet frå toppen av skiheisen i Sudndalen er greiaste vegen opp på Skarvet opp Veslekvelvi, eller inn botnen til venstre for Storekvelvi. Kan og ta ryggen opp til høgre i Storekvelvi. Eller gå til Naustranden og opp til venstre for Revufonnbotn. Men ellers av fine toppar i området er Blåberga, Skorpa, Skorpetind, Tyrvlesnutane, Urevassnutane, Urevassberget, Såteggi,Godfjell... Og hugs, det er no den finaste skisesongen byrjar.. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.