Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Familien min har endelig fått bygd seg hytte på fjellet og denne påsken blir første skikkelige bruks uke.

Hytten ligger på Myrland, langs fjellovergangen Hol-Aurland, ikke langt fra Hallingskarvet skisenter. Jeg har tidligere gått mye på langrenn i området, men aldri på topptur.

Så jeg lurer på om noen vet om noen fine toppturer rundt myrland?

Håper på svar!

Hilsen Mads

• 3 uker senere...
Annonse
Skrevet

Vel, påsken er vel overstått, og du har sikkert brukt dei fine dagane til å bli kjent i området. Egentlig er det vel berre å ta kartet over Hallingskarvet og velge og vrake blant alle toppar du ser. Opp på Hallingskarvet frå toppen av skiheisen i Sudndalen er greiaste vegen opp på Skarvet opp Veslekvelvi, eller inn botnen til venstre for Storekvelvi. Kan og ta ryggen opp til høgre i Storekvelvi. Eller gå til Naustranden og opp til venstre for Revufonnbotn.

Men ellers av fine toppar i området er Blåberga, Skorpa, Skorpetind, Tyrvlesnutane, Urevassnutane, Urevassberget, Såteggi,Godfjell...

Og hugs, det er no den finaste skisesongen byrjar..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.