Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har bestemt meg for å kjøpe crispi besseggen, men jeg er i tvil om hvor store de bør være. Gjelder den gamle regelen om ca 1 pekefinger bak hælen fortsatt? Noen med erfaringer?

Annonse
Skrevet

Hmm, godt og samtidig vanskelig spm rakafisk.

1) Skal du for det meste gå bortover, eller oppover/nedover?

2) Senhøstes med kalde dager?

3) Lange turer > 3-4 dager?

1)

Masse opp og ned, så syns jeg man skal kaste ut originalsålene og kjøpe nye såler samtidig med støvlene. Gode såler kàn bygge et lite ekstranr!

Dog bør ikke støvlene være for store etter mitt syn. Har selv gode erfaringer med formstøpte såler etter føttene, og absolutt Maks en pekefinger inkl nye såler. Kjøp, evt ta med allerede favorittsåler når du prøver støvlene.

2)

Ved kalde dager (frost) kàn et lite nr for store være greit. Tærne må kunne røres fritt i støvlene!

3)

Under langturer "vokser" føttene. Ta evt høyde for det.

Uansett, ett par strømper holder sommer som vinter!

Stivheten på støvlene er også avgjørende. Crispi er jo ganske myke da.

Lykke til :D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.