Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hello !!

Jeg skal med familien til Fagernes til sommer. Jeg søger information om lette klatresteder nær Fagernes - der nogle nybegyndere iblandt.

Kan nogen hjælpe med Topos, beskrivelser, links eller andet materiale ?

Vi er i bil, men ønsker ikke at køre for langt.

På forhånd tak.

:D

Annonse
Skrevet

Det mest naturlige alternativet da er det såkalte flaggberget på Leira (ca. 3-4 km fra Fagernes). Du ser det på høyre hånd ovenfor Leira (flagg malt på fjellet) når du kommer E16 mot Leira fra Oslo.

Ta av i Leira i retning flyplassen (skiltet) og kjør en 4-500 meter oppover fra krysset ved gjestehuset (gult stort trehus). Det er ingen markert parkeringsplass der, men det er mulig å parkere i veikanten litt lenger nede. Gå så bratt 1-200 meter opp i lia inntil brattfjellet. I høyre kant er de enkleste rutene. Flere alternativer, både boltet og ikke. Muligheter for topptauklatring og ledklatring.

Så vidt meg bekjent er dette det eneste opparbeidede klatrefelt i Fagernes.

Det er også et opparbeidet klatrefelt i Beito nedenfor Beitostølen, men det er et stykke lenger å kjøre fra Fagernes.

Andre vet jeg ikke om. Dersom du vil ha mer informasjon bør du kontakte Leslie Ayres på Fagernes, en av de som virkelig kjenner klatremulighetene i området.

Gjest Anonymous
Skrevet

Nummeret til Leslie er 90137290.

God tur!

:D

• 5 år senere...
Skrevet

Klatrefeltene ved Fagernes, Madlangsrudberget (flaggsvaet) og Jarberget er

beskrevet i klatreførerer for Mjøsa og Glomma. Gitt ut av Hedemarken Klatreklubb.

Kan bestilles hos oslo sportslager, men det ser ut til at de er utsolgt for øyeblikket ;-)

http://www.oslosportslager.no/produkt/hedemarken-klatreklubb-klatreforer-rundt-mjosa--langs-glomma-7586.aspx

Kristian

Ugh, så det først nå. Hvem graver opp en 5 år gammel tråd?

Skrevet

Tok meg friheten å dra den frem, siden jeg akkurat har flyttet til Fagernes. Og denne informasjonen var den første jeg fant når jeg Googlet etter klatring og Fagernes. Tenkte det kunne være greit å fylle ut med andre ting jeg fant, sånn i tilfelle andre skulle søke etter det samme som meg.

Beklager hvis det er til irritasjon :oops:

Skrevet

Hei Kadle.

Det er jo et ny etablert felt ved Marsteinshøgda, som har fin klatring. Det ligger ute på isklatring.no

Ellers så har jeg funnet noen bra buldre muligheter i Åbjøra elva (i retning Golsfjellet)

Det er bare å sende pm hvis du er ny i bygda og trenger noen å klatre med.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.