Wac Skrevet 11. mars 2008 Skrevet 11. mars 2008 Jeg lurer på om noen har gått,/kan anbefale følgende tur med hund? Evt. komme med forslag til forbedringer/endringer i ruten. Vi kommer ikke til å gå på bre denne gangen, da tidligere erfaring med hund og bre ikke frister til gjentakelse Vi er heller ikke så interessert i å gå toppturer i kø med andre, men planlegger en rolig fottur over 10-12 dager. Utgangspunktet: 1 Gjendesheim – Torfinnsbu 2. Torfinnsbu – Gjendebu 3. Gjendebu – Eidsbugarden 4. Eidsbugarden – Skogadalsbøen 5. Skogadalsbøen – Leirvassbu 6. Leirvassbu – Spiterstulen 7. Spiterstulen – Glitterheim 8. Glitterheim – Memurubu 9. Memurubu – Gjendesheim Tips og råd mottas med takk. Jeg kan heller komme med anbefalinger hvis det er noen som planlegger turer i Nordland eller ski i Lyngsalpene. Ciao, Christian Siter
justanothernut Skrevet 11. mars 2008 Skrevet 11. mars 2008 Har du planer om å ligge på hytter kan vel det by på et lite problem med tanke på din firbente kompis. DNT tillater jo stort sett ikke hunder på hyttene sine. De private er det oftere greit med. Hadde undersøkt litt godt på forhånd, med mindre hunden din trives ute eller i vedsjul om natten Siter
tomclancy Skrevet 24. mars 2008 Skrevet 24. mars 2008 Hei Wac, tar gjerne imot tips om turer i Nordland! Tenker i første omgang på tur i skog i begynnelsen av juni med telt, tips der? Og vet du om hytter det er lov med hund i? Andre områder i Nordland man "må" besøke? Er fra Rana selv Siter
Gjest Otto Støver Skrevet 25. mars 2008 Skrevet 25. mars 2008 I Nordland tror jeg det er greit med hund i hele fylket, selv om jeg ikke har sjekket forholdene rundt Brønnøysund. Jeg har selv hund og det er ikke problem i Hemnes, Rana Bodø, Sulis og Narvik TF sine hytter. Enten er det ikke forbud på hytta i det hele tatt, det er et hunderom eller en egen hundehytte slik at allergikere kan ha den hundefrie hytta. I begynnelsen av juni er det enda sne i høyden, men lavlandet går greit. Jeg ville personlig ventet et par uker og gått Rago-turen fra Lakshola til Storskogvatnet og tilbake over Lillverrivatn-fossen. Fine teltplasser ved hytta til Statskog ved vannet der, bra med fisk i vannet også. Siter
jej Skrevet 5. april 2008 Skrevet 5. april 2008 Bygdin er ett meget hundevennlig sted. Ellers har dnt mer eller mindre fiendlig innstilling, Sjekk nøye først. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.