johanhs Skrevet 4. mars 2008 Skrevet 4. mars 2008 Er det forskjellig bredde på skispor som settes i fjellet og i makra? Det virker for meg som om de kan være litt brede de som er på fjellet, eller så er de bare mer oppgått... Mine fjellski er 67mm i front, og de går greit i sporene på fjellet, så regner med det er om lag denne bredden på de? Når jeg går i marka bruker jeg vanlige markaski, som er endel smalere, uten at jeg synes det er for mye klaring der heller. Noen som vet de eksakte målene? Kanskje det er flere bredder enn bare to også? Siter
agno Skrevet 4. mars 2008 Skrevet 4. mars 2008 Det er mange bredder på skispor, da det finnes flere typer sporleggere, også hjemmelagde. Ellers er det lite sannsynlig at det er forskjell på fjellet og marka, med mindre sporleggerne er modifisert med tanke på fjellski. På grunn av vær og vind vil løypene i fjellet bli fortere slitt. På de fleste løypemaskinene er det standardmål på bredden på sporleggerene Siter
johanhs Skrevet 4. mars 2008 Forfatter Skrevet 4. mars 2008 På de fleste løypemaskinene er det standardmål på bredden på sporleggerene Hvilken bredde er det på standardmålet da? Siter
agno Skrevet 4. mars 2008 Skrevet 4. mars 2008 Vet ikke det nøyaktige målet, men importøren av Prinoth, Trygve Owren på Vingrom ved Lillehammer kan sikkert gi deg de eksakte mål, alternativt Kässbohrer i Norge. Siter
hSkyyy Skrevet 4. mars 2008 Skrevet 4. mars 2008 60 er standardbredde, men det går som regel fint med 67-ski, de er jo 60 ny-preppa, er ikke alltid så mye som skal til før de er litt breiere og på fjellet er det ofte breiere spor Siter
agno Skrevet 4. mars 2008 Skrevet 4. mars 2008 http://www.antra.no/article.asp?w=11795768&x=12086 = norsk importør av Kässbohrer Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.