Gå til innhold
  • Bli medlem

Neopren 'booties' og eller padle/bukser - eller vadebukser? (kano - turer)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva bruker forum medlemmer til fottøy under lengere padle-turer? Jeg kan seg for meg at vadebukser kan være litt skummelt, men det meste av bukser og fottøy på markedet er vel beregnet på kajak-padlere. Med tanke på lining/vading i høst....

Takk!

Annonse
Skrevet

Jeg bruker Keen-sandaler (de har beskyttelse forran) og neoprensokker oppi når det er kaldt. Neopren er det mest gnagsårvennlige materialet (noe som ofte er et problem hvis du tilbringer halve tiden i vann og halve tiden i tung gange med dårlig fottøy). Sandalene tørker raskt, og kan brukes i campen med tykke sokker. Har på lengre turer enten med med joggesko eller fjellstøvler i tillegg. Ulempen er at sandalene ryker fort på slikt bruk (jeg ødelegger et par i året), og noen gnager. Har også benyttet Merrel og Teva-sandaler.

Har prøvd meg med Vadebukse. I tillegg til at den kan være skummel, er den ofte alt for varm, og den er kjip å ta på som regnbukse og ikke spesielt god å gå med på turer. Jeg har også brukt noen Salomonsko beregnet for vannsport. Ulempen er dårlig snøring (så skoen sitter ikke godt nok på) og at vann renner mye dårligere ut av sko enn sandaler.

Jeg har vurdert Neoprenstøvler, men har forkastet det. Lars Monsen fikk store problemer med sine (365-dagers ekspedisjonen). De modellene jeg har sett på har for dårlig støtte til å fungere som fullverdige støvler. Da vil jeg heller ha to par neoprensokker og sandaler som tørker fort.

Jeg advarer mot å dra på lengre turer med bare sandaler. Selv de beste ryker under slikt bruk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.