Erling Skrevet 25. mars 2004 Skrevet 25. mars 2004 Når jeg har lagt ut på påsketur, så har det normale vært at jeg har startet i nord og gått sørover. Utgangspunktet kan ha vært Hjerkinn, Sota seter eller Finse. Men nå har jeg kommet frem til at jeg egentlig bør gå motsatt vei av flere grunner: * Er det sol vil landskapet i nordlig retning være flottere og mer fotogent da solen lager færre skygger. * Går man mot nord oppnår man en litt svakere rødfarve i ansiktet. * Siden de fleste går fra nord mot sør vil det forhåpentlig være bedre plass på hyttene. * Fremherskende vindretninger i sør-Norge er sørvest eller vest, tror jeg, og uværet vil sjelden komme med nordavind. Er det da igjen noen gode argumenter for at man fremdeles bør gå fra nord mot sør Siter
ods Skrevet 26. mars 2004 Skrevet 26. mars 2004 Jeg er enig i de fleste punktene dine, men ikke de første. Landskapsbilder tatt med sola i ryggen blir gjerne litt flate. Men fotografere kan en jo gjøre i alle retninger selv om en går nordover som jeg nesten alltid foretrekker (unntatt fra Sotaseter som regel). Det er mye bedre ikke å ha sola i ansiktet hele tiden, dessuten får man en mye finere brunfarve for de som måtte være opptatt av det. Siter
knut stabell Skrevet 26. mars 2004 Skrevet 26. mars 2004 Enig ! Går selv som regel nordover, - sol får en likevel altfor mye av om en bruker dagen ! Siter
Erling Skrevet 13. april 2004 Forfatter Skrevet 13. april 2004 Jeg holder på at det er best å gå nordover eller nordøstover når man skal gå lengre skiturer. Men i år gikk jeg som vanlig sørover. Når værmeldingene sa vind opp til sterk kuling i flere dager fra nordvest var det ikke vanskelig å sette kursen sørover etter ankomst Finse. Siter
jarle Skrevet 14. april 2004 Skrevet 14. april 2004 færre folk på hyttene ----> færre single damer på hyttene ----> færre sjanser for trivelig mellom-menneskelig aktivitet på tvers av kjønnene ----> mindre gøy på skitur?? dessuten kan man ikkje slå følge med de som går motsatt vei av en selv... Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.