Gråbein Skrevet 26. februar 2008 Skrevet 26. februar 2008 Drømmer om alle Hestbrepiggene i slutten av april Overnatting i Trulsbu for så muligens ta med Holåtindane neste dag. Lar dette seg gjøre og hva gjør man hvis man bare har en bil? (som står parkert ved Netoseter( ). Får man haik ut søndag kveld i fra Sota Erfaringer mottaes med takk. Siter
Atomsilda Skrevet 27. februar 2008 Skrevet 27. februar 2008 Hei Gråbein!! Hva med Holåtinder og Hestbrepigger siste helga i mars??? Gå over Hestdalshøgde og til Holåtinder og overnatting på Trulsbu?? Hestbrepigger dagen etterpå og tilbake til bilen?? Fin rundtur dette her... Planene er der som de alltid er. Været kan jo sette en stopper for det denne gangen også. Siter
Gråbein Skrevet 27. februar 2008 Forfatter Skrevet 27. februar 2008 Hei atomraketten! Og da er jo du i superform etter oppkjøring og fullføring av Birken??? Ideen høres bra ut. Må studere denne varianten litt. Er det litt drygt, selv under gode forhold? Siter
Dalegudbrand Skrevet 27. februar 2008 Skrevet 27. februar 2008 Du kan gjøre som opprinnelig planlagt, men eventuelt ta med Hestdalshøgda (eller ikke) og gå ned ved Skjellom i Skjåk, her går det flere daglige busser til Lom langs riksveien. Siter
Dalegudbrand Skrevet 27. februar 2008 Skrevet 27. februar 2008 En annen variant er å gå opp Lomseggen i Lundadalen i Skjåk og ned igjen ved Skjellom (eventuelt omvendt), da hopper du bare på en lokalbuss i Skjåk (taxi vil ikke koste allverden heller, ca. 10 km. fra Riksveien nedenfor Skjellom til innkjørselen til Lundadalen). Siter
Dalegudbrand Skrevet 28. februar 2008 Skrevet 28. februar 2008 Fungerer mailen din eller??? Hvem? Hva? Hvor? Siter
Atomsilda Skrevet 28. februar 2008 Skrevet 28. februar 2008 Hadde problemer med å sende privat mail til Gråbein. Skjønner det var uklart hvem meldingen var til!! Sorry! Siter
Gråbein Skrevet 24. mars 2008 Forfatter Skrevet 24. mars 2008 Det ser fristende ut å starte fra Netoseter for å ta Hestbreapiggene. (28km ca. all inclusive) Det virker lengre å starte i Lundadalen, samt at jeg er usikker på vegen opp i høyden fra denne siden?? Hvor er det evt fornuftig å gå opp i fra dalen? Mener å huske at Svarthamran kan by på ulumskheter. Vet ikke noe om rasfaren på den siden, vestvendt skråning. Dessuten vet jeg ikke hvor langt inn man kommer med bil? Fra Skjellom og over Hestdalshøgde for så over Holåbreen og så Holåtinder virker langt. (ca. 33km )Her er jeg usikker på breene?? Korteste vei er over mange breer... Fra Trulsbu oppom Holåtinder og ned til Sota virker mer overkommelig og oversiktlig, da mye av ruta følger "merket sti", lite brepasseringer, dog noen. (27km ca.) Men jeg er lang fra sikker på om jeg resonerer rett. Kanskje er det skispor å gå i inn Lundadalen?? Det letter jo turen en del? Er det noen topper som er vanlige å gå på denne tiden, slik at det er spor?? Magler liksom litt, så hvis noen kan litt mer om dette så skriv gjerne noen kommentarer. Siter
+PTG Skrevet 25. mars 2008 Skrevet 25. mars 2008 sjekk denne for detaljer om mulig trase og turlengde for Hestbrepiggane og Holåtindane. https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=8503&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=hestbrepiggane Siter
Gråbein Skrevet 21. april 2008 Forfatter Skrevet 21. april 2008 Da er turen gjennomført. Flatmoen/Start Lundadalen- Hestdalshøgde, oppstigning sør for Grjotåa, Holåtindane-Trulsbu-Vestraste Hestbreapiggene + 8(9) tinder til- Avslutning ned Kvilingan fra Heksete. (Kunne godt nådd Hesthøe også hvis motivasjonen hadde vært større) 2 dager, 74km, ca. 4200 høydemeter, 13+10 timer. Takk for tips. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.