Gå til innhold
  • Bli medlem

Snøhetta... (rutevalg etc..)

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Noen som har erfaring fra turer til Snøhetta?

Skytefeltet er stengt for ferdsel til helga nemlig og da lurer jeg på hvilke ruter man kan ta...

- Hvilken togstasjon kan man starte fra?

- Hvordan er snøforholdene i området nå?

- Avstander etc...

Håper noen kan gi meg noen tips her...

Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Kan melde at skiføret var helt supert i helgen, men det var temmelig lite snø (vet ikke hva som er normalt for Dovre da)..

Skrevet

Vet ikke hvilke stasjoner du får toget til å stoppe ved, men er skytefeltet stengt kan det jo være et alternativ å starte litt lenger nord enn Hjerkinn og gå dalen oppover mot Reinheim for så å svinge opp til venstre mot Snøhetta. Mine ville gjetninger sier 15-20 km hver vei.

Det er en gammel stasjon litt ovafor Kongsvold, men lar det seg gjøre å få stoppet toget her uten å dra i nødbremsen?

Skrevet

Hei!

Husker godt en tur jeg hadde til Snøhetta for noen år siden, mens jeg studerte i Trondheim. Det var etter påske. Tok buss tidlig om morgenen, hoppet av på Kongsvoll og gikk innover Stroplsjødalen mot Snøhetta. Passerte ei hytte ved nordsida av Snøhetta som vel er Reinheim. Turen gikk greit, selv om det var ganske slitsomt på turen innover. Er ikke sikker på hvor langt det er, men sikkert 2 mil en veg. Nedturen husker jeg gikk veldig greit. Var nede ved Kongsvoll i god tid før bussen kom forbi. Håpet å få se moskus innover i området fra Kongsvoll, men fikk ikke øye på noen.

Selv om dette var like etter påske var det ikke noe særlig med spor å følge innover mot Reinheim. Det er kanskje ikke så vanlig å gå denne ruta? Det er litt strevsomt, men det glemmer man når du står på toppen av Snøhetta. Nedturen går ihvertfall lekende lett hvis du har god glid........

Gjest Anonymous
Skrevet

Prata med en mann i skytefeltadministrasjonen...

Han sa at enkleste måten å komme seg til snøhetta på er å kjøre/gå langs veien innover skytefeltet så langt den går og så traske derifra mot toppen... (ca ei mil fra veien slutter til fjellet).

Håper bare på superfinfint vær nå i helga så blir dette knall..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.