Jan Kristian Skrevet 20. februar 2008 Skrevet 20. februar 2008 burde jeg droppe å ta med teltet og heller gå hytte til hytte i jotunheimen til sommeren? Siter
Lindap Skrevet 21. februar 2008 Skrevet 21. februar 2008 Valget er mellom frihet eller lett sekk. Siter
jbratteli Skrevet 21. februar 2008 Skrevet 21. februar 2008 Som sagt er valget mellom lett sekk og frihet. Min kone og jeg var i Jotunheimen for et par år siden, og da hadde vi med telt, men lå også et par netter på hytte. Det kan også være verdt å tenke på at det faktisk koster endel å legge seg inn på hyttene. Det blir jo fort til at man kjøper en matbit eller to også... skal vi igjen, tror jeg at jeg har lyst på telt hele tiden, og kona har lyst på hytte. Siter
huldra1975 Skrevet 21. februar 2008 Skrevet 21. februar 2008 Gikk en uke i jotunheimen vest fra hytte til hytte med 2 venninner. Flott tur, men hadde jeg gjort det igjen hadde det blitt telt! Savnet friheten ved å stoppe hvor du vil, slippe å dele rom med andre mennesker.... Siter
Jan Kristian Skrevet 21. februar 2008 Forfatter Skrevet 21. februar 2008 da faller valget på telt vil jeg tro. =) Siter
marmotta Skrevet 23. februar 2008 Skrevet 23. februar 2008 låter bra! 1994 gick jag stugvandring i Jheimen, 7 dar. 2002 gick jag med tält, 10 dar. Redan längden på turen visar hur mycket större frihet tältet ger. Då hade jag ännu inte fått ned min packning så den vägde 18-19 kg (på ryggen, kläderna vägde väl därutöver 2 kg). Idag klarar jag en sådan tur med mindre än 16 kg och vill få ned packningen under 15. Min tur framgår av http://www.huthyfs.com med bilder. Siter
Bjarne Lindholdt Skrevet 23. februar 2008 Skrevet 23. februar 2008 For meg blir det er stor lommebok og liten sekk på <8kg. Har prøvd å gå med telt og sekk på 23kg. Det ødela turen min; jeg er ikke bygget til å drasse på tung sekk. Hyttene koster kassa, men maten er god, og det er dejlig med noe selskap på kvellen Siter
Alek Skrevet 23. februar 2008 Skrevet 23. februar 2008 Telt! eller enda bedre og lettere, ligge under åpen himmel. Da slipper man å innrette seg etter andre folk og en får være i fred. Åpen himmel alternativtet er selvsagt best under stabile høytrykk. Siter
Stine Skrevet 2. april 2008 Skrevet 2. april 2008 Velg å ligge under åpen himmel. For å spare vekt, dropp soveposen - ta heller med tjukk boblejakke. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.