snilen Skrevet 11. august 2011 Skrevet 11. august 2011 Fenalår, kransekake, marsipan - det skal være litt godt også! Siter
Christoball Skrevet 6. februar 2012 Skrevet 6. februar 2012 Sitat Eg har ei oppskrift på havrebomber som du kan få. Overraskande gode, og med masse energi. Overlevde på desse på tur i Dividalen då det var så kaldt at eg ikkje prioriterte å få tak i mat som kravde at eg tok av meg vottane... Her er den (stole frå Fjell og Vidde): 500g havregryn 500g smør 500g sukker 2 nevar tørka aprikos (fiken er sikkert også ok) 2 nevar rosinar 1/2 plate kokesjokolade 2 never mandlar Hakk aprikosar, sjokolade og mandlar og bland med rosinar, sukker og havregryn. Smelt smøret, tilsett alt det tørre og bland godt. Hell blandinga over i ei langpanne - deigen skal vere 2-3 cm. Steik heile greia i omnen på 170 grader i 15-20 minutt. Du ser når det er klart. Ta ut, la kjøle seg og skjær i høvelege bitar. Blusser opp en gammel tråd igjen jeg. Jeg prøvde meg på denne oppskriften i dag, så veldig godt ut, smakte veldig godt, men ble ikke helt fast i fisken, håpet å få ut en del solide "power-bars", men de smuldret bare opp? Noen som har tips til dosering av egg og mel? Eller en annen måte, å få til å holde seg? Håper på svar Christoffer Siter
Kristian123 Skrevet 6. februar 2012 Skrevet 6. februar 2012 Dette hjelper nok lite, men jeg fulgte den oppskriften og resultatet ble meget bra. Siter
Christoball Skrevet 6. februar 2012 Skrevet 6. februar 2012 Vil si jeg fulgte oppskriften til punkt og prikke, kanskje 20 min på 170 grader ikke var tilstrekkelig i min ovn? :S Siter
totoni Skrevet 24. februar 2012 Skrevet 24. februar 2012 Siden det ikke stiller noen krav om smaken; Pemmikan, alle energibarers mor. Tørket og malt kjøtt og nyretalg. Jeg bruker å tilsette en god del tranebær. For smakens skyld..... Men helt ærlig, liker du smaken av tørket kjøtt er ikke pemmikan noe mer eller mindre enn det. Bare pass på at det ikke oksyderer, da blir det ikke godt. Det flotte er at alle kaloriene kommer fra fett, ikke noe raske karbo boost her nei! 100g=600+ kcal. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.