puuse Skrevet 14. februar 2008 Skrevet 14. februar 2008 Jeg skal bestille en sovepose fra usa.problemet er at den blir veldi dyr hvis man regner med tollen.Dette er en marmot-pose til over 600 usd. jeg kunne tenke meg å gjøre følgende: Få en slektning av meg som bor i usa til å bestille posen fra en amerikansk nettside hjem til seg ,for så å sende den til meg som gave eller lignende. Har lite peiling på dette, noen som vet om dette går bra? Siter
bernt Skrevet 14. februar 2008 Skrevet 14. februar 2008 Får du tilsendt en gave fra en privatperson bosatt i utlandet, er denne toll- og avgiftsfri dersom verdien på varen (ekslusiv frakt) er under NOK 1000,- (Fritaket gjelder ikke alkohol- og tobakksvarer). .... Siter
thpaulsen Skrevet 14. februar 2008 Skrevet 14. februar 2008 Hei! Har selv fått dama til å plukke opp to marmotposer i tyskland (Helium + Atom), og det har fungert strålende.... Posene er veldig billige i tyskland. Har kjøpt fra en nettbutikk som heter "Schlafsacken" eller noe slikt. God gang Lettere å få venner/bekjente etc. til å hente den der i en eller annen ferie etc. Siter
Jakobsen Skrevet 14. februar 2008 Skrevet 14. februar 2008 få kameraten din til å ta av merkelappene på posen, ta posen ut av trekket og sove ei natt i den slik at den virker litt brukt. tollerne kan umulig ta deg fordi du har "lånt" bort posen din, for så å få den "tilbake" nå. Har ikke prøvd det selv, men denne løsningen burde fungere. Siter
runegutt123 Skrevet 15. februar 2008 Skrevet 15. februar 2008 Gaver er fint Det er fult lovlig å få nye saker i gave, så lenge verdien er under tollgrensa. Husker jeg ikke mye feil, skal det bregnes mva av HELE beløpet, porto også. Siter
frodeky Skrevet 15. februar 2008 Skrevet 15. februar 2008 Sportsutstyr er tollfritt, men bekledning kjem ikkje under sportsutstyr. Så da er spørsmålet, er sovepose bekledning? Siter
runegutt123 Skrevet 15. februar 2008 Skrevet 15. februar 2008 Normalt er det Moms som er problemet. Siter
springsteen Skrevet 15. februar 2008 Skrevet 15. februar 2008 Hei! Har selv fått dama til å plukke opp to marmotposer i tyskland (Helium + Atom), og det har fungert strålende.... Posene er veldig billige i tyskland. Har kjøpt fra en nettbutikk som heter "Schlafsacken" eller noe slikt. God gang Lettere å få venner/bekjente etc. til å hente den der i en eller annen ferie etc. For den som kjenner noen i Sverige: Kjøpes en vare i EU kan den sendes til Sverige uten avgift. Deretter er det bare å dra på helgebesøk til sin venn. Siter
justanothernut Skrevet 15. februar 2008 Skrevet 15. februar 2008 For den som kjenner noen i Sverige: Kjøpes en vare i EU kan den sendes til Sverige uten avgift. Deretter er det bare å dra på helgebesøk til sin venn. Hvordan ville det være å få det sendt Poste Restante til et postkontor rett over grensa? Var jo masse skriverier om det for en tid tilbake da nordmenn fikk sendt alt fra dvd'er til sommerdekk til postkontoret i Strømstad. Ble dette "smutthullet" tettet? Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.