NB Skrevet 14. februar 2008 Skrevet 14. februar 2008 Heisann : ) Jeg og en kompis har planlagt en skikkelig tur i vinterferien, den 22 januar , vet ennå ikke hvor mange dager.. Vi er to gutter på 18 år, jeg er ganske tur vant og vi er begge i rimelig god form.. Har tenkt på hardangervidda og skal kjøre bil.. Det som er dumt er at ingen av oss har telt som egner seg for vinterbruk, må vel derfor belage oss på hytte til hytte(kjedelig).. Fint om noen kunne gitt oss noen bra turforslag ??? Siter
Bjørn Erik Skrevet 14. februar 2008 Skrevet 14. februar 2008 Første tanken som slo meg. Rjukan- geilo. Har selv planlagt denne turen. Da med telt. Hyttene ligger tett som hagl. om de er åpne i vinterferien vet jeg ikke. sjekk med dnt. Siter
NB Skrevet 16. februar 2008 Forfatter Skrevet 16. februar 2008 Okei, takk for svar : ) Hvor lange dagsetapper sånn ca må man regne med og er kart og kompass kunnskaper nødvendig? Er litt rusten der, hehe Siter
springsteen Skrevet 16. februar 2008 Skrevet 16. februar 2008 Kunnskap om kart og kompass er absolutt nødvendig om du skal gå så langt at du ikke lenger kan se bilen! Siter
NB Skrevet 16. februar 2008 Forfatter Skrevet 16. februar 2008 Er jo egentlig klar over det, men for å si det på en annen måte ,er det "løyper" eller kvister mellom hyttene, slik at man hvertfall har litt mer å se etter.. Siter
springsteen Skrevet 16. februar 2008 Skrevet 16. februar 2008 Løype er det vel om andre har gått der og det ikke sner eller blåser... Kvistetider: http://www.turistforeningen.no/files/DNT/publikasjoner/kvistekart/merkeperiode%20vinterruter%202008.pdf Siter
NB Skrevet 20. februar 2008 Forfatter Skrevet 20. februar 2008 Ingen fler som har noen tips å komme med , ang rute på hardangervidda ? Siter
LarsD Skrevet 20. februar 2008 Skrevet 20. februar 2008 Ikke uten kunnskaper om kart og kompass..det er galskap på denne tiden. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.