coni Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Trygge forhold men ikke noe gode kjøreforhold. Været, utsikten og opplevelsen var derimot helt topp! Vi tok oss fram til svartvassbu via en nokså elegant rute: Dag 1:Grøvdalen-Sjøvskardtind-Melkallskardet-Helvetes botn-Gråfjell-Svartvassbu Dag 2: Svartvassbu-Nyheistind-Sjøvdøla-Grøvdalen Noen bilder er lagt ved... Vis rapporten i Turkartet Vis større kart Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fjellfinn Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Søndag mandag 10./11.2.2008 Jeg mente du kunne redigere rapporten din MED dato. Men, men fine bilda lell Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
essem Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Mildværet fra før og i helga var ikke bra for skiføret, regnet høyt til fjells, men likevel "kjærkomment". Været har vært veldig urolig med mye vind og mye snø de siste 2-3 ukene. Det er nå mye hard og fin såle, i påvente av mer snø Kjøvskardtind står på "Isfjord-lista" mi over kommende turer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
torhaa Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Flotte bilder..! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gunnar Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Inspirerende bilder! Skal en tur til Isfjorden selv før påske. Hva er greit å kombinere med Kyrkjetaket på en todagers tur? Gunnar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
essem Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Skal en tur til Isfjorden selv før påske. Hva er greit å kombinere med Kyrkjetaket på en todagers tur? Det er mye, kommer an på hva du legger opp til mht logistikk. Du har jo nabotoppen Kjøvskardtind som Coni var på og Klauva som er nabotoppen nordvest for. Blånebba på andre siden av Isfjorden er visst også en flott skitur (har ikke vært der), med kjempeutsikt mot Romsdalen, Trolltindane/Trollveggen, Vengedalen/Vengetindane/Romsdalshorn. Kan være greit å ha alternativer i ulike himmelretninger, pga føret kan være veldig forskjellig. Fra Kavli er Skarven, Loftskarstinden og Galtåtind mye brukte toppturer, jeg har ikke vært på noen av de. Her er noen "treff" på fjellinordvest, der ligger litt bilder av noen av fjella som er fine å gå fra Kavli g-arnt har vært på Blånebba på ski Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gunnar Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Det er mye, kommer an på hva du legger opp til mht logistikk. Du har jo nabotoppen Kjøvskardtind som Coni var på og Klauva som er nabotoppen nordvest for. Blånebba på andre siden av Isfjorden er visst også en flott skitur (har ikke vært der), med kjempeutsikt mot Romsdalen, Trolltindane/Trollveggen, Vengedalen/Vengetindane/Romsdalshorn. Kan være greit å ha alternativer i ulike himmelretninger, pga føret kan være veldig forskjellig. Fra Kavli er Skarven, Loftskarstinden og Galtåtind mye brukte toppturer, jeg har ikke vært på noen av de. Her er noen "treff" på fjellinordvest, der ligger litt bilder av noen av fjella som er fine å gå fra Kavli g-arnt har vært på Blånebba på ski Essem, Takk for tilbakemelding med informative linker. Vet du om veien til Vengedalssetra er åpen vinterstid? Mvh. Gunnar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
essem Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Vet ikke, er i alle fall brøytet 9.mars ifølge http://vengedalsrennet.com/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kymy Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Vengedalsveien blir ikke brøytet før de begynner å gjøre klart til Vengedalsrennet som går av stabelen første helga i påska. Men fin skitur fram til setra, tar ca 40 min i rolig tempo. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gunnar Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Essem og Kymy, Takk for info om veien opp i Vengedalen. Gunnar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kymy Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Vengedalsveien blir ikke brøytet før de begynner å gjøre klart til Vengedalsrennet som går av stabelen første helga i påska. Men fin skitur fram til setra, tar ca 40 min i rolig tempo. Så på linken din essem, og oppdaget til min forbauselse at rittet går ei helg tidligere enn vanlig, i år!. Det ville vært trist å gått glipp av. Blir å starte hyttepåska tidlig i år Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.