Gå til innhold
  • Bli medlem

Måneformørkelse 21.feb


redlo

Anbefalte innlegg

Dette ser jeg fram til. Håper på klarvær. I tillegg til å ha fri akkurat da har jeg for første gang muligheten til å overvære det hele på fjellet hvor det er langt til nærmeste gatelys. Så nå er det bare å krysse fingre for at vi får et nydelig vær denne natta.

Er ingen utendørssover om vinteren, men det går fint an å stå opp på natta og komme seg ut for å se dette. :)

http://www.astronomi.no/maane210208.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det i tillegg er fullmåne denne natta blir den sikkert spesiel (...)

Fullmåne er en forutsetning for måneformørkelser... :)

Dette er verd å få med seg. Jeg var i Indre Troms i fjor 3. mars sist gang det var en total måneformørkelse. Da gikk jeg glipp av klimakset pga skyer, men fikk sett en god del av begynnelsen av formørkelsen. Er det fint vær skal jeg nok på fjellet en tur for å få sett denne også! Det er absolutt en spesiell opplevelse som bør oppleves langt unna lysforurensningen fra byen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.