redlo Skrevet 8. februar 2008 Skrevet 8. februar 2008 Dette ser jeg fram til. Håper på klarvær. I tillegg til å ha fri akkurat da har jeg for første gang muligheten til å overvære det hele på fjellet hvor det er langt til nærmeste gatelys. Så nå er det bare å krysse fingre for at vi får et nydelig vær denne natta. Er ingen utendørssover om vinteren, men det går fint an å stå opp på natta og komme seg ut for å se dette. http://www.astronomi.no/maane210208.html Siter
Dag G - Evje Skrevet 9. februar 2008 Skrevet 9. februar 2008 Det blir vel ei utenatt i pose. Når det i tillegg er fullmåne denne natta blir den sikkert spesiel, dersom godt vær da. Siter
mattings Skrevet 9. februar 2008 Skrevet 9. februar 2008 Når det i tillegg er fullmåne denne natta blir den sikkert spesiel (...) Fullmåne er en forutsetning for måneformørkelser... Dette er verd å få med seg. Jeg var i Indre Troms i fjor 3. mars sist gang det var en total måneformørkelse. Da gikk jeg glipp av klimakset pga skyer, men fikk sett en god del av begynnelsen av formørkelsen. Er det fint vær skal jeg nok på fjellet en tur for å få sett denne også! Det er absolutt en spesiell opplevelse som bør oppleves langt unna lysforurensningen fra byen. Siter
springsteen Skrevet 9. februar 2008 Skrevet 9. februar 2008 Måneformørkelse er interessant, men det store er å få se solformørkelse! Jeg har sett 1 (+ 1 i regnvær), og forsøker å sy sammen en reise til Russland eller Kina i sommer. Siter
Dag G - Evje Skrevet 9. februar 2008 Skrevet 9. februar 2008 mattings skrev Fullmåne er en forutsetning for måneformørkelser... Ja selvsagt, men alt kan misforstås. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.