Gå til innhold
  • Bli medlem

Jotunheimen på langs/tværs solo i marts?


FredeD

Anbefalte innlegg

Hei

Er der nogen av dere som har en fint forslag til en solotur i Jotunheimen på ski i slutningen av marts? Jeg vil gjerne avsted i ca. 8 dage, skal ikke på bre og er ikke toptur-interesseret. Vil bare gjerne opleve hjertet af Jotunheimen, alene og vinterstid. Bruk av offentlig transport er et must!

Jeg tænker noget i retning av at gå fra Lom gjennem Visdalen, passere Kyrka og gjennem Utladalen til Øvre Årdal.

Hvad tænker dere om denne plan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du får med mye av Jotunheimens sentrale deler, og det høres ut som en fin tur. Det vil alltid være rom for andre ruter, og alle har sine spesielle preferanser og anbefalinger. Det som vil være viktig med ditt utgangspunkt er at du finner ei trygg og god rute. Ta hensyn til at rasfaren enkelte steder er stor. Det er mye snø i Jotunheimen i år. Når man går solo har man bare seg og stole på. Det er kun enkelte flekker der det er dekning for mobiltelefon, og inne i Jotunheimen er det nesten helt svart. Ønsker deg lykke til og en fin tur. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

Gå inn på www.turistforeningen.no og se på kvistekartet så finner du flere ruter som du kan velge mellom.

Hvis jeg skulle starte fra Lom ville jeg komme meg inn til Leirvassbu (på ski eller med bil/snøscooter) og så gå sydover derfra.

God tur !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei begge to

Ja agno det er netopp rasfaren jeg er mest ræd for. Har ingen intentioner om at bevæge meg i den type terræn. Kanske det er umuligt at finne en rute uden i Jotunheimen? Jeg tænker at en tur over Hardangervidda kanske kan tilfredsstille min fjelllyst på samme måte men i sikkerhed for ras...

Fint lenk til kvistekartet. Takk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.